onsdag 6 juni 2012

Eftersom det var längesedan sist så kör vi en ny uppdatering:

*Vi har fått nya grannar. Kvinnan där har visst bestämt sig för att ogilla mig från första stund. Hon hälsar glatt på min man o barn men när jag säger Hej så skiter hon i mig...
Igår möttes vi öga mot öga, jag spände blicken i henne o sa ett bestämt HEJ!
Kvinnan tittade osäkert på mig, vek undan blicken o pep "hej". Nåja, ett hej av rädsla är bättre än inget resonerar jag.

* Juni har läst sig att öppna trädgårdsgrinden. Jag tyckte väl det var knepigt att hon inte kom till dörren när en granne kom för att informera att Juni var på upptäcksfärd i kvarteret...

*Från o med nästa vecka ska jag vara ledig torsdagar o fredagar heeela sommaren. Jobba 3, ledig 4=gött.

*Barnen har vuxit isär.
Helt plötsligt förstår inte barnen varandra alls. 1 är tonåring, 1 är på väg dit o 2 st är barn o undrar vilken sorts alien som tagit över deras syskon.



3 kommentarer:

maja sa...

Tänk att vissa grannar kan vara så dryga. Har också grannar där han hälsar men inte hon. låssas prata intensivt i telefonen för att slippa hälsa. Vad tror de att man ska göra om man säger hej? kanske tror de att man ska komma och övernatta eller låna saker stup i ett. Vad vet man.

Black Iris sa...

Haha, vilken härlig uppdatering vi fick..

Kram Maidi

skifferhuset sa...

Fy vad tråkigt med sådana grannar! Hoppas hon bättrar sig nu! Ja dessa barn, härliga är de allt! Ha en fin kväll! Kram Iréne