tisdag 3 april 2012

Min ledsagare..

i att hänga "med" är 14-åriga dottern.
Hon lär mig:

*Hur min iphone fungerar.
*Att förkortningen "vgd" är ute.
*Att i den åldern är man inte "ihop" utan "tillsammans".
*Hur man numera betalar på bussen.
*Att utsvängda jeans, polo-tröja o fotriktiga skor är dödssynd.
*Vilka de senaste filmerna, apparna o nyaste låtarna är.
*Att man (jag) inte ska berätta för sin man att man ev är hård/lös i magen för det är bara såååå skämmigt!?
Men vaddå, man måste ju få berätta magens dagliga status liksom?


9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Tur man har sina tonåringar så man hänger med ;)

Kram Mia

Cattis sa...

Ha ha det där känns igen! Men nu har mina barn blivit vuxna.

Välkommen att titta in i min blogg och lämna ett avtryck.

Cattis

Hanna sa...

Glad påsk!
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt GLAD PÅSK!

Kram,
Regina

Mellbystrand sa...

Haha, oj som jag känner igen mej!
Tack för en härlig blogg!
Kram
från ännu en tonårsmamma
Annika

Rustik Romantik sa...

Härlig blogg du har! Den ska jag följa :) Kram, Tina

Black Iris sa...

Klart som korvspad att man får ventilera magstatusen..

Kram Maidi

Nyanser av vitt sa...

Trevlig helg vännen.
Kram Agneta

Bibban sa...

Haha så kul, jag har inga tonåringar längre men jag har varit med om desamma...charmigt värre
Kram Bibban