lördag 4 februari 2012

Branting.

Denna veckan har jag o barnen legat däckade i influensa.
Det har gått en sisådär 3 askar värktabletter o 2 pkt halstabletter.
I Tisdags var tydligen min värsta dag, då låg jag i soffan med hög feber.
På kvällen pratade jag o dottern lite:

(Dottern) -Mamma, hur e det egentligen? (ler brett)
(Jag) -Mmm, typ bajs..
(Dottern) -Kommer du ens ihåg någonting från denna dagen? (ler igen..)
(Jag) -Ja klart jag gör! (man vill ju inte verka oansvarig)
(Dottern) -Så du kommer ihåg att du satte dig upp o skällde på oss för att det saknades en mugg när vi tog fram fika? (fnissar)
(Jag) -Ehh..what?
(Dottern) -Mamma, gå o lägg dig igen.


Tur man har förstående/tåliga barn för den där Tisdagen har jag inte ett enda jäkla minne av.




Förresten har jag köpt denna supervackra o sköna kofta/jacka av märket Branting från Nordljus.

En trög person undrade om det var en morgonrock...hon finns tyvärr inte bland oss längre..tragiskt..

6 kommentarer:

Loppan sa...

Skönt att du är på bättringsvägen! Trevlig Helg! Kram Maria

moster mallas blogg sa...

Härligt att minnet är tillbaka eller....
Jättesnygg Kofta/jacka synd att min figur(jag menar lägnd) inte gör sig i en sådan....

Kärlek.....Malla

Hemma hos Märtha sa...

Koftan ser superskön ut! Bra köp! Här har hela familjen oxå legat i influensa sedan förra fredagen...hög feber och fruktansvärd hosta....Idag ser det äntligen ut att bli min första feberfria dag....får nog firas med ett glas vin..:-)
Krya på er och ha en mysig lördag!
Kram
Anne-Lie

Farmor Agge sa...

Ja här har vi klarat oss från influensan!!!!Skönt är det...:) Skitsnygg kofta.:) Ha en skön kväll.Kramizzz:)

Anonym sa...

Hej..råkade hitta din blogg genom en annan..fina bilder o underhållande läsning...och det bästa av allt..du har ett jädrigt fint namn =) jag själv har lagt till ett h i slutet på senare år..hälsningar Gith

Black Iris sa...

Verkar som om halva landet ligger däckade nu.
Tur du har en dotter som talar om vad som hänt under dagen..

Kram Maidi