torsdag 15 december 2011

Omtanke vs mordförsök?

Häromdagen blev jag avtackad på jobb eftersom jag börjar på det nya efter nyår.
De gav mig en stor korg som innehöll en massa godis och en flaska vin. Godiset var mestadels nöt-baserat...
Jag vill ju hoppas att arbetslaget bara råkade glömma att jag är nötallergiker annars har vi ett bekymmer..

Under vår gran ligger dessa Julklappar.
Barnen upptäckte detta igår och konfronterade mig:

(Barnen) -Asså mammaaaaa, varför ligger det bara 2 julklappar under granen?!
(Jag) -Vaddå, räcker inte det?
(Barnen) -Ähh, lägg av! Var e alla dom andra?!
(Jag) - Men ni vet ju att vi bara älskar vissa av er o det är deras julklappar såklart.

3 kommentarer:

Tulpaner & lantliv sa...

Hmm ... huuur ska man tackla nötproblmet, hämnd funkar oftast ;o)

Haha ... den brukar jag oxå köra med, men ni vet väl att *namnet* är mitt favvobarn ;ö) älskar deras blickar då

Kram Jessica

Photo by Maria sa...

Visst är det väl så att man bara ger det barn man tycker mest om, sig själv alltså ;) Eller??

Kram Mia

Annelie sa...

Hahaha,roligt med såna presenter men sen är ju frågan,va menar dom...;)))
Å jag bara älskar dina konversationer med era barn...haha..

Ha en bra dag nu..
KRAAAAAM!!!