torsdag 24 november 2011

Jag är bara så inte närvarande just nu..

Vad gör jag?
Var är jag?
Vem är jag?
Ja frågorna är många men svaren är få..

Idag när jag höll på att löddra med schampot i duschen så knakade det till mellan skuldrorna..
Jag slutade andas för ett ögonblick o insåg att min promenad med 40-kilos valpen skulle bli en intressant utmaning..
Men det var inte hon som var problemet, det var DYNGAN!
Slemmigt, geggigt, halt o äckligt.
För min egen säkerhet fick Juni gå lös medans jag gick som en skadad o onykter ostbåge..

När vi gick i skogen dök det upp en man med en hund, Juni skuttade mot dem men då fick ostbågen fart åt andra hållet o skrek med överpedagogiskt pipig röst "Juni, kom..duuuuktig tjej, koooom!!!" o vips så kom hon o satte sig vid min högra sida.
*stolt*





Kanske skulle man ta o Julpynta lite ikväll så att vi får igång någon form av Julstämning..
Alla ni är väl så gott som klara redan?



7 kommentarer:

Nattmia sa...

Duktig Juni!! Men en hund måste ha bra husse och matte för att det skall funka och det verkar hon ju ha =)

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Tulpaner & lantliv sa...

"Skadad onykter ostbåge" .... hahaha
Du är bäst Git :o)

Tur att hon löd då den "lilla" busen för mattes skull, men det skulle varit kul att se ostbågen springa lite kanske, för den mötande mannens skull, hihi ...

Krya på ryggen å pynta lugnt !!
Kram Jessica

Hanna sa...

Ja självklart här är granen uppe, skinkan på bordet, klapparna klara. Eller???????
Nähä, hade jag inte börjat än med nånting. Jaja, det blir advent ändå. Jag ska stå på marknad hela söndan så sen blir det nog julkänsla så man spyr. Hihi
kram på dej

Hanna sa...

Duktig Juni.
Ha en fin kväll!
Kram HAnna

Nina sa...

Nope inte ett enda pynt är framtaget ännu (= magsjuka)
Och på fredagkväll äter man ostkrokar vet du ;) bågar kör man eller sätter på näsan.

Prinsesse Elin sa...

Hei
Ville bare innom for å ønske deg en fin adventshelg og en fin fredag ♥

Klem fra Elin:)

Black Iris sa...

Inte är jag klar inte, trots att det är dagen före idag.
Stakarna är ju på plats men mer är det inte.
Juni-tösen verkar vara en riktigt go tjej..
Ha nu en skön 1:a advent..

Kram Maidi