fredag 4 november 2011

Fredag-kväll på ett köpcenter..

Köpcentrat som ligger nära oss är alltid fullsmockat på fredagskvällar, köpcentrat några mil bort var helt folktomt.
Jag klagar inte, tvärtom..så himla gött o bara gå där o strosa tillsammans med dottern o personalen typ.

Dock hände en kul grej när vi satt o åt.
Lite längre bort satt en mamma med sin dotter i ungefär samma ålder som oss.
Min dotter sa lite nervöst efter en stund:

-Asså mamma, dom där stirrar på oss hela tiden!

Då ser jag i ögonvrån att de faktiskt gör det, HELA TIDEN.
När vi sen ska gå förbi dem så möts våra blickar o de snear oss?!
(ni vet..stirrar, fnyser lite o himlar med ögonen mot varandra)

Jag hade lust att ge dem lite råd om klädstil o upplysa om att det inte är förbud mot att kamma sig då o då eller rent utav ta en dusch merän en gång per vecka men avstod.

Istället log jag o vi gick sakta bortåt, fortfarande med blickarna på oss men nu antagligen mest riktade mot mitt finger som jag placerade fint mot dem bakom dotterns rygg.




3 kommentarer:

Nina sa...

Oh my, är vi släkt eller? Hade gjort likadant själv.

Mys och hemtrevnad sa...

ja, det finns konstiga människor överallt...kramis semlan

LjuvligtLantligt sa...

Nina: Ja det kan vara så! Hade varit trevligt med ngn likasinnad i sin närhet ;)
Kraaaaaaaam