lördag 22 oktober 2011

På begäran..

slänger jag in en bild på Juni.
Hon är snart 7 månader och väger 35 kg (puh).
Här ligger hon o myser efter att ha dragit upp mig vid 7-snåret en Lördag!
Tack liksom..



Häromveckan under en av våra promenader lade jag märke till en sak.
De flesta kvinnliga hundägare har STORA hundraser.
De kvinnor jag har mött har Rottweiler, Schäfer, Labrador, Golden, Rhodesian Ridgeback, Grand danois, Flatte el dyl..de män jag mött senaste tiden har haft Cocker spaniel, tax, dvärgpincher, papillon mfl.

Varför tror NI att det är så?



4 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

jag har en pudel...kanske jag bejakar min manliga sida då...hihi...kramis semlan

Caroline sa...

Jag hoppas att det beror på att den moderna mannen insett att manlighet är hur man är och inte vad man äger.

Jag hoppas att kvinnors val av hundras inte beror på rädsla för överfall eller andra hot.

Nu är ju överfallsrisken liten där jag bor, men om jag bodde i ett "stökigare" område så skulle jag inte vilja ha en Chihuahua om akut rastning skulle uppstå på natten.

Jag bor ju förresten i "stökig" miljö, men det är väl fortfarande förbjudet att hota 80-åriga kvarterspoliser?:)

Hjem Kära Hjem sa...

Keine aning, jag har köpt mig en cocker jag!!

Klem Anna

Anonym sa...

Din undran har jag inget bra svar på men jag konstanterar att Juni har lyckats mkt bra hittils, att fostra sin familj till att bli en väldigt bra "värdfamilj"... Sötnosen!"nospuss" till dej Juni...