söndag 18 september 2011

Strump-panik.

Jaha, då är det snart dags för kranstillverkning igen!
Som de flesta inrednings-nördar är jag sjukt förtjust i kransar i alla format o material.
Nu har jag nästan inga alls härhemma så jag längtar löjligt mycket efter att få tillverka Julkransar..


De snyggaste är dock de små enkla kransarna..så söta o "rena"..
Om jag plockar mossa redan nu, hur förvarar jag det på bästa sätt en månad eller två??
Give me tips!



Idag ska jag tvätta tvätt o golv...hade glömt hur mycket en hund kan smutsa ner..maj gadd!
Förresten, har ni märkt att strump-säsongen är i full gång?
Alla dessa omaka par o paniken över att knappt ha några som är "representativa", måste panikshoppa strumpor!



5 kommentarer:

Hanna sa...

Så fin krans och lycka till med strump shoppingen.
Kram
Hanna

Fräknis sa...

jag lägger mossan i plastpåsar och sen in i kylen. Funkar bra!
Kram Malin

Nattmia sa...

Jag har mossa sedan förra året liggandes i källaren i en tät plastpåse, den ser lika fin ut nu med.. Fast jag vet inte hur den kan lukta när jag öppnar påsen.. ha ha

Strumpsäsongen gillar en sådan som jag som inte gillar att gå barfota =)

Kram Mia

Caroline sa...

Vet fan ingenting om mossa:)
Ja hur den ser ut vet jag ju, men sen är det stopp.

Jag har ju bara mina egna strumpor att hålla reda på och har ett gediget lager med nya. Är ingen "shoppare", men på reor blir det alltid strumpor. Det lättaste plagget att köpa till min kroppshydda:)

Mitt problem är att slänga gamla som jag tycker duger hemma, men behöver man en proppfull byrålåda?
NEJ! Nog dags att gå i terapi!:P

Therese sa...

Ja det ska bli kul med kranstillverkningen. Jag har börjat i tankarna men inte kommit längre... Mossa brukar jag riva en himla massa och sen förvara utomhus i en påse. Blir ju så mycket kryp i så det känns liksom inte fräscht inomhus. Blir aldrig att påsen är stängd eftersom jag springer och nallar till alla arrangemang hela tiden... och jag nöjer mig med tre boende i huset! :)
Kram Therese