fredag 23 september 2011

Kritik mot bloggen..


Om ni läser i föregående inlägg så har jag fått kritik bland kommentarerna.
Personen (anonym såklart.. ;) hoppas på att jag tål lite "mothugg" o det gör jag annars hade jag tagit bort kommentarerna ju.
(har hört att när man börjar få negativa kommentarer då börjar bloggen bli "stor", lovely!)

Inte nog med att jag fick ett stort leende på läpparna av att läsa det eftersom "anonym" själv konstaterar att det är på helt frivillig basis att läsa bloggar men ändå läser just min även om den stör livet ur henne/honom! *smickrad*
Jag skriver ofta direkt ur livet, saker som händer men även en massa tankar o allmänt skitsnack..
Jag är VÄLDIGT ofta sarkastisk och ironisk, klicka gärna på orden för att få en förklaring på denna humor-form så kanske bloggen blir mer "lättläst"?

Nu ska jag in i duschen, sen jobba i 4 timmar o sen mot världens största fritidsgård för vuxna (IKEA) med la familia.

Någon som tog illa vid sig nu?? I så fall...move on---->


25 kommentarer:

Anonym sa...

Anonym förblir anonym! för du känner ju inte mig ändå ;) ja bloggen kanske är läst av många men inte så många kommentarer?... jag tror inte jag är ensam om att tycka det jag gör..bara det att en del håller tyst i stället! men du svarade inte på det sista? fortfarande inget positivt om dina grannar o jobbar kompisar! säkert kommer en del tycka! villken hemsk människa (jag) som skriver såhär! kanske nån i alla fall tänker till förhoppningsvis!

LjuvligtLantligt sa...

Jag ler än..wonderful. Vi umgås till o med med vissa av våra grannar o arbetskamrater, chockerande men sant ;) (fast inte med de som är idioter då såklart)
Ha en fin dag anonym :)
Varma kramar Git.

Anonym sa...

Detsamma till dig :)

dreams & wishes sa...

Fortsätt skriva som du gör!!
Jag läser alltid din blogg med ett leende på läpparna ;)
Du förgyller ofta mina dagar.
Och som sagt, gillar man inte en blogg så behöver man inte lägga energin på att läsa den.

Ha en fin helg!!

Linda

sussi sa...

nä men hallå nu måste jag bara kommentera... den här bloggen är ju den roligaste som finns , just för att den är skriven med ironi och sarkasm.. om man inte förstår äkta humor har man inget här att göra.. Själv sitter jag alltid och garvar högt när jag läser denna blogg så min gubbe undrar om det slagit om för mig.. trevlig helg..

Änglar & Hjärtan sa...

Men hallå! Jag älskar den här bloggen och jag kan för mitt liv inte förstå varför man ska kritisera den... måste man alltid måla upp en fantasivärld i sina bloggar där allt är lulllull och puttinuttit?! Varför kan man inte få ha glimten i ögat och skriva lite "skit" ibland?! Det står ju tom "inredning och sktisnack" haha! Jag skulle också vilja göra det, men jag vågar inte! Nä du Git, fortsätt du med dina inlägg så jag får fortsätta skratta lite och bli på bra humör! Jag sitter till och med och läser upp vissa inlägg för mannen!
Kram Alexandra

Therese sa...

Det härliga med din blogg är att du skriver det som alla tänker men ingen vågar säga. HÄRLIGT, tycker jag! Du har faktiskt lagt grunden till många diskussioner hemma hos oss, och många fler kommer det bli. Jag tänker att det måste vara jobbigt att läsa saker som man stör sig på. Själv lägger jag energi på det jag gillar.
Ha en trevlig helg!
Kram Therese

Anonym sa...

Hej! Jag brukar läsa din blogg högt för sambon, vi båda brukar skratta gott åt dina vardagliga händelser/funderingar som du skriver om på ett mkt underhållande sätt!Fortsätt så!Enda kritiken jag vill ge,förlite av sötnosen, skriv o visa mer av underbara Juni "puss". Trevlig helg, önskar en för dej helt okänd läsare.

Farmor Agge sa...

Kikar in för att önska dej en skön helg!!!:) Ja jisses dessa anonyma som inte vågar träda fram..:)
Kramiz på dej vännen!:)

Anonym sa...

Du skriver jättekul - älskar dina ironiska och sarkastiska kommentarer.Fortsätt så!
Mvh Susanne

Hanna sa...

Jag tittar som du vet ofta in och läser på din blogg, gillar att läsa den.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Änglarna finns sa...

Tänk..att vissa bara orkar..dls läsa och sedan kommentera..så elakt!!!
Fortsätt att blogga..älskar det du skriver...du kan verkligen konsten..att fånga en läsare med dina ord!!!
Säger som jag ofta brukar..." Den sista idioten, är inte född ännu ".
Önskar dej en fortsatt underbar fredagskväll...Kram Annika

Anonym sa...

Jag älskar dig humor och ironi i din fina blogg! Är så glad att jag hittade hit! Keep it up;)Kramar från en helt annan anonym!

Anonym sa...

Din humor inte dig;) dålig stavning efter ett glas vin eller två;)Kram igen från den andra anonyma!

Grodmamman sa...

Jag gillar också din blogg p g a sättet du skriver på!:)
Och jag tyckte att det var snygga naglar!;)
Kram

Loppan sa...

Jag fastnade för din blogg just på grund av det du skriver och hur du skriver. Du skriver som en stå upp komiker jobbar. De tar upp saker o ting i sin närhet och skruvar till det så att tex en vanlig, ordinär granne kan bli hur kul som helst. Din blogg har nog gått över det där strecket från liten till att bli stor! Grattis!! Fortsätt som du gör och förgyll min och alla andras "vardag" i bloggvärlden! Kram Maria

Caroline sa...

Ja och att jag lätt tar anstöt av ironi och sarkasm vet du ju. Aldrig att jag skulle tänka negativt om en annan människa. Jag är alltid positiv och ser det bästa i alla jag möter. Det blir ju så trist och otäckt om man inte är snäll.

Mina grannar och kollegor är alla underbara, skulle inte kunna leva utan dem. Alla släktingar är helt fantastiska, vilka gener det finns i min Bullerbyfamilj.

ALLT detta var dagens lögn,*hästgnägg*, den enda normala är jag och det känns så jävla underbart!!!

Anonym sa...

Nu Git har du fått ditt moraliska stöd ;)

Carina sa...

Jag älskar dig och din blogg! Du gör nåt som många vill men inte vågar göra, och det är att vara ärlig! Fortsätt så!
Massor av kramar/ Carina-Hjo
kattarsel@live.se

annamis sa...

Jag läser men kommenterar inte så ofta kanske. Hade jag inte tyckt om denna blogg hade jag inte klickat mig in här. Lätt!

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag älskar ju dig och ditt sätt att skriva! Din humor är ju bara så underbar!
Som försvar till varför du inte har så många kommentarer då, så kan jag ju bara svara för mig själv men jag kommenterar inte gööör ofta men det handlar ju inte om att jag inte är här eller inte gillar det du skriver!!!! Anonym: Det handlar om tid!!

Fortsätt som du gör Git! Annars blir jag ledsen, för så som du glädjer mig varje dag ♥

Kramar Susanne

Caroline sa...

Anonym, jag ger gärna mitt moraliska stöd till Git, men är fullkomligt säker på att hon inte behöver det.

Jag tror att vi som gillar så kallad galghumor inte levt ett händelsefattigt liv. Om du läste Gits inlägg mer noggrant så skulle du märka att hon är en humanist som jobbar för/med människor som har behov av hennes insatser.

Git nämner aldrig någon vid namn så vem skulle kunna ta skada av hennes sätt att skriva. Ja du som är anonym beter dig som om du skulle fått ta skit av henne personligen, vilket jag betvivlar. Om inte så får du säkert det du förtjänar.

Även jag jobbar med människor och visst tusan kan jag bli trött på dem och jag tror även att de blir trötta på mig. Nu tycker du säkert att jag är självgod, men jag tror att många gillar min humor för att jag bjuder på mig själv och mina tillkortakommanden. Taskig självkänsla tror en del och det får de väl gärna tro.

För många år sen fick jag en allvarlig utmattningsdepression. Hade jag inte kunnat skämta om eländet så hade vägen tillbaka varit svårare. Ja från början var ju skämtandet totalt frånvarande.

Egentligen borde jag inte lägga någon energi på att förklara. Alla andra här inne har förstått att det Git ger oss mår vi bra av.
Så är det, så kommer det att förbli. Take it or leave it!

Hanna sa...

Jag läser den här bloggen nästan varje dag för jag bara älskar den. Du Git , är helt underbar!! Fortsätt skriv som du gör för vi andra behöver kanske ett skratt i vardagen en tråkig dag. Big hugs!!!! kram Hanna

Nattmia sa...

Jag älskar din humor och det förmodligen för att jag har samma ;)

Sitter med och småler åt anonym, för kan inte hjälpa att jag tycker att när man är just anonym så vågar man inte stå för sina åsikter..

Kram Mia

Anonym sa...

Älskar din blogg,dom där ute är BARA avundsjuka....