tisdag 16 augusti 2011

Möte med kollega:


(kollega) -Men heeeej, vad kul att se dig! (ryckningar i ansiktet avslöjar lögnen)
(Jag) -Hej! Haft det bra? (med förhoppning om att det varit skit)
(kollega) -Jo ganska fint, har det varit jobbigt med valp o allt i sommar?? (med nedlåtande klang i rösten)
(jag) -Du, vi har haft det såååå jääävla helt underbart!! (hånler, vänder ryggen mot o går därifrån)

Det kanske inte framgår men jag är inte så bra vän med min kollega..





Imorgon är jag ledig.
Jag har redan jobbat över 22 timmar..
Härligt när vissa kollegor har mage att bli sura över att man tar ut komp.
Jag kan väl inte rå för att de inte har ngt liv heller.


2 kommentarer:

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Härligt personliga inlägg du har, Git ;)
...kikar in här nästan varje dag och *ler*.

Kram från Australien♥

Skimmelgården sa...

Du är ju bara för underbar.
ME LIKE
Kram