onsdag 3 augusti 2011

Inte ens i hundvärlden..

är alla lika mycket värda.

(Dam m liten hund) -Kan hundarna hälsa?
(Jag) -Ja det går bra.
(Dam) -Men, men..(stirrar på Juni)..är det en SÅN där..?!
(Jag) - Ehh, Kanske?
(Dam) -Rhodesian Ridgeback men som kallas lejonhund?!
(Jag) - Jo det är det..
(Dam) - Men ÅHHHHH de ÄR ju så vackra o ståtliga! Jag har ALLTID velat ha en sån! Detta MÅSTE jag berätta hemma!
(Jag) - Ok?


Detta händer oss flera ggr i veckan o har nu förstått att denna rasen är gräddan av hundraser.
Why?
Varför skaffar inte fler just den rasen då?



Innan kallade jag Juni för "Murderer" eftersom hon mördade min nya solros men den senaste veckan har hon fått ett nytt smeknamn: "Geniet".
Hon kommer med kopplet i munnen när hon vill gå ut!
(sen att hon gör det 439921 ggr på en halvtimme får vi såklart korrigera så småningom annars lär jag kalla henne "Tjööööööööta")



Inga kommentarer: