måndag 18 juli 2011

Uselmammadag.


Ja jag har en sån dag idag.
Egentligen känner jag enbart för att sitta/ligga i soffan hela dagen o kvällen.
Kanske hade jag rest mig för att gå ut med hunden o ev ta mig en tallrik fil men inget mer.
I verkligheten har vi rastat hunden flertalet ggr, tvättat 28 maskiner tvätt, städat, lagat lunch
 o middag, diskat, röjt mm mm.
Däremellan har jag fått smärre pms-attacker på barnen..
Mest för att de råkar dyka upp när man PRECIS satt sig i soffan o då gärna med att säga:

* Jag e hungrig.
*Jag har inget att göra.
*Kan du komma?
*Kan du hjälpa mig?

Usch ja, som sagt..en dålig-mamma-dag idag.
Hello ångest!



6 kommentarer:

Hanna sa...

Det är inte alltid man känner sig som världens bäst mamma, men så är det.
Kram
Hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha ja inte känner man sig världs bäst när man har PMS, det värsta är att man vet hur grinig man är och ändå kan man inte ändra sig ett skit:(

Gud vad jag blev sugen på lövbiff nu;)

Kram Susanne

Smultron på ett strå sa...

Ähhh, lite får de väl tåla! Och välkommen till facebook, det reder nog ut sej med tiden! //kram maria

Skimmelgården sa...

Då är vi två.......fick mig ett bryt i morse och bara lipade.......
Styrke kramar till dig

Annelie sa...

Helt normalt att ha såna dagar...Jag kommer väl ihåg när mina grabbar bodde hemma...Herreguuuud vilka dampanfall jag kunde få ibland...hahaha...Så sluta ha ångest...

KRAAAM vännen och hoppas på en bättre dag idag..:)

Sussi sa...

Hallå sä där har jag haft det hela min semester. Är det inte typiskt. Men är det inte barn. Du får stänga av hör appataten hihi i bland det gör jag eller köra dom till kompisar Kram Sussi.