måndag 25 juli 2011

En nykomling i köket.



Igår köpte vi en espressomaskin.
Man vill ju liksom vara lite hipp o hänga med i trender emellanåt.
Man ska ladda den med en kapsel som innehåller bönor o
vi valde en medelstark sort som även ska fungera att göra latte på.
Vi gjorde en kopp, spänningen var olidlig då jag förde koppen mot munnen o..........................................det smakade SKIT!
Det var svagt, intetsägande o inte alls gott.
Men vi ger den 1 chans till med starkare kapslar.

Har du en sånhär? Ge mig tips hur du gör för att få till en god latte!


Dotterns reaktion på nykomlingen:
-Det ser ut som brorsans Darth Vader-hjälm!
Haha, sant faktiskt.
Kanske den gör godare kaffe oxå?


Skitskumma bilder pga avsaknaden av dagsljus.




8 kommentarer:

Anonym sa...

om man känner sig lite nere då går man och tar fram din sida på datorn får sig ett gott skratt . se går allt mycke lättare . tack du förgyller min dag .<3 kram nina

Änglar & Hjärtan sa...

Vilken härlig blogg jag hittade här! Lägger till mig som följare!

Ha en bra dag!

//Alexandra

Annika kafe´resor och Riga sa...

Hallå, lita på mig, detta är jag hemma på!!! Nu kan jag inte riktigt se vilken maskin du har, men kapslarna är skit viktiga. Du måste ha ett riktigt espresso kaffe!!! Tro det eller ej så har löfbergs lila några bra kapslar och corposo som funkar till caffitaly systemet (om nu detta går till din maskin?) Vilket som helst så mesa inte med något halv starkt, de blir inte gott! Riktiga grejer måste det va. Lycka till! Annika

Systrarna Hjertén sa...

Har bara blivit bjuden på sånt kaffe och det var gôrgôtt!

Mvh
Frida

Caroline sa...

Ser att du fått bra råd här ovan, tur det för jag köper bara tepåsar;)

AnnBritt Schmützer sa...

Kapselmaskinerna säljs billigt för att låsa upp folk att köpa dyrt skitkaffe..kollade du priset/kopp*L*
Hade du frågat mig som jobbat med kaffe i många år och vet vad man ska välja så hade du sluppit slänga ut pengar på nått som bara kommer stå och samla damm*L*
Har man en dålig brygg så kan jag tipsa om hur du fixar ett bättre kaffe i den istället!
kram

Caroline sa...

Visst ja, hälsa Knudan(stackars hund)på sin 4-månadersdag!
Skulle vilja höra uttalet, hehe:)
Kram "Catwoman"

Hammarsbacken sa...

Det var tråkigt att höra. Jag har ingen sådan kaffemaskin och ska väl förmodligen inte köpa någon heller då... Ha det bra. Kram Sonja.