fredag 8 juli 2011

Effektiva teamet.

Barnen tycker inte om mina ryck.
(dottern kallar det barnarbete o blänger surt)
Likt en arbetsledare står jag o pekar finger o talar om vad var o en ska göra tex:
 "Du ska damma ditt rum, bädda rent i sängen o städa på ditt skrivbord, efter det kommer du till mig för nya uppgifter"

Efteråt bjöd deras snälla mamma dem på fattiga riddare.

Ikväll 00.15 kommer Alfred Hitchcock´s gamla film "fåglarna" på svt1.
KULT!
Hela familjen ska se den o efteråt kommer barnen att ha en heeelt annan syn på fåglar..




Nu ska vi  åka o handla.

Vad gör ni idag?



5 kommentarer:

Anna sa...

Hitchcock, har fortfarande mardrömmar efter o ha sett "weiii, weiii, weiii" dusch scenen i en eller annan film.
Idag, bakat 7 bröd, 16 horn. Varit på kaffeslabberas i 3 timmar, lagat middag, packat lite inför semestern, surfat härinne...Nu ska drinken drickas!!

Ha en fin fredag, klem Anna

AnnBritt Schmützer sa...

Hoppas magen är bättre ,Git!

Idag har jag drejat 53 gräddkannor monterat 48 tandpetsfigurer drejat ett halvt dussin 1 liters kannor och 2 10 liters krukor..Samt tagit emot ett busslast pensionärer på studiebesök.
Sambon är och handlar jag softar vid datorn*L*just nu!

Tips på grejer man kan göra med jycke....hmmmm hmmmm hmmmm
NÄ jag kom inte på nått..

jo förresten ni får komma in i min butik..he he
kramen

Caroline sa...

Lämnade in bilen på tvätt, läckage från takluckan, blött byxarsel:(

Tröstade mig med en mycket god lunch, Filé Mignon, ville slicka tallriken, men behärskade mig.

Varit till min stuga med den jobbiga trädgården(som är till salu). Dåligt tryck vid vattning= högre blodtryck. 29 grader varmt i köket, hua!!!

Hälsat på farmor och gosat med hennes mysiga katt. Han blev så glad att han gjorde en kullerbytta:)) Det ska jag lära mina töser, haha!

Nu trött som tusan! Kanske slumra lite i fåtöljen.

Ha en bra helg!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hade velat sett "Fåglarna" av Hitchcock, men vi ska upp jättetidigt så jag ska direkt efter att denna kommentar publicerats gå och knyta benhögen.

Du, de där kopparna som du visar bild på...vita med blå dekor...dom har jag lagt märke till hos dig för länge, länge sen. Då stod de på en hylla i köket. Jag har en...endast en och dottern och jag brukar kivas om vem som får ha den, typ "du hade den sist", "nu är det min tur" =) Jag tycker de är så fina!

Bäst du sover med fönstret stängt i natt...så inte fåglarna kommer in....
Kram,
Regina

Hanna sa...

Det låter som här när det är städning, nya uppdrag väntar när ni är klara med det första.
Kram
Hanna