måndag 4 juli 2011

Dagens påstående.

Jag o blivande maken satt o pratade om barnen när jag myntade uttrycket "Barn gör inte som du säger, de gör som du gör".
DÅ hände något i blivande makens blick o han konstaterade blixtsnabbt:


Neeej det gör dom INTE!
Dom diskar inte, städar inte, åker inte o handlar, städar inte undan efter sig, lagar inte mat, rastar inte hunden, dammsuger inte o tvättar fan inte golven heller!




Jag skrattade så våldsamt att blivande maken såg helt orolig ut o hunden sökte skydd i hans famn.



5 kommentarer:

Caroline sa...

Haha, är han lite trött och kinkig idag. Skulle troligen tycka detsamma, men jag är ju normalt en tjurig jävel+barnlös:)

Fy på sig, inte skrämma hund!

Black Iris sa...

Blivande maken får poäng av mig här för han har så rätt så rätt..

Kram Maidi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Just det nu slog blivande maken spiken på huvudet eller om det är huvudet på spiken!!!! Varför skulle barnen ta efter "endast" olaterna och inte allt råjobb i vardagen som man gör;-)

Han är smart han den blivande...

Kram på dig!
Regina

Nattmia sa...

Han har en poäng där..
Barnen gör det du gör som inte är bra typ svär, cyklar utan hjälm, går inte på övergångsställ osv.. Men det man gör som är bra saker som att städa det tar de f-n inte efter :( ;)

Kram Mia

Annelie sa...

Haha...Ja,så sant,dom gör allt för att slippa sånt..Precis som om vi vuxna tycker att det är så jäkla kul att städa osv..Jag brukar vråla här hemma att det inte är nån hotellvistelse,för då får dom betala..:))
KRAAAM vännen skönt med en vila på em,det gör jag varje dag..