lördag 2 juli 2011

Dagens miss.

Regnet som forsat ner hela natten o morgonen gick vid lunchtid över till en sjuk tropisk värme.
Eftersom vi satt i bilen när bytet tog plats så anade vi inget förräns vi klev ut ur AC:ns underbara värld.
 Meningen var att vi skulle promenera lite folkligt o käckt i en stor park med barnen o Juni (valpen).
Det blev inte alls så..inte alls..
Juni drog o hoppade på mig som en rabiessmittad get,alla svettades som grisar, barnen gnällde något om "bilen..AC..snälla..", jag fräste o blivande maken ville mest bara springa därifrån.

Nu står iaf en stor gryta med chili o puttrar på spisen o jag avnjuter (bäljar) lite sofistikerat på ett glas Rose´ ute på trädäcket.









6 kommentarer:

Caroline sa...

Äcklig värme hos mig:(
Vill ha regn, åska och dunder, kan snart inte andas. Skulle gärna ta lite av Junis energi:)

Det är inte bara jämmer och elände-om jag överlever till måndag så har jag S-E-M-E-S-T-E-R i fyra veckor:-)

Ha en bra kväll!

Skimmelgården sa...

Shit happens.........(0:
Tur att du fick en anledning att dricka god Rosé då.......(0:

Ha en underbar lördag.
Kramelikram

Anna sa...

Regn ja, København regnar visst bort ser jag på nyheterna...
Ibland (ganka ofta) har jag en bild av hur familjen ska gör asaker o ting...blir aldrig så, men ganska bra ändå!!

Hoppas chilin var god o liksaså ros´vinet!! Chill out

Klem Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi har haft sagolik tur idag!! Inte en regndroppe=) Vi har suttit i en jättemysig trädgård under körsbärsträd och avnjutit den godaste lunchen. Grenarna på körsbärsträden hängde ner fulla med mogna körsbär, bara att ta för sig. Åskan mullrade runt om...visserligen var temperaturen +29, men det var sååå skönt...och AC:n väntade ju och hemma väntade riktigt kallt vitt vin...

Todelooo!!!
Kram,
Regina

Hammarsbacken sa...

Det var ju synd att promenaden blev lite misslyckad. Men chili och rosévin är ju inte helt fel det heller:)) Kram Sonja.

Annelie sa...

Hahaha...Ja livet blir ju inte alltid som man tänkt sig,bäst att vara hemma lr hur...KRAAAM på re vännen,rolig är du iallafall...:)