tisdag 7 juni 2011

Nu e de krig!

Åskvädret som drog in igår hade sin kompis Mr Ösregn med sig.
Mr Ösregn slog sönder min enda solros som precis börjat växa till sig!
Detta har ju knappast undgått någon i familjen då jag reagerade som om en nära vän nyss gått bort och sonen tittade förundrat på mig under min gnäll-orgie o sa:
-Men alltså mamma, den ser helt mobbad ut nu o förresten har du ju massor av andra växter liksom.
Hallå, som om någon växt kan ersätta någon annan?!?



Men nu när jag tänker efter så ligger inte bladen i krukan..de är bara borta!??
Hmm..en styck hund bortskänkes omedelbart.




8 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Såå trist..med solrosen..
Vad det gäller "vovven" tror du inte att ngn av grannarna kan förbarma sig...haha..el inte...!
Annika

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha, ha!!!

Mvh
Frida

Vit dröm sa...

Hehe... hrm nä men det var ju synd på blomman, jag får väl förbarma mig över hundskrället då ;)
Kram Anna

Ljusa vardag sa...

Ojdå det låter inge kul... men jag finns ju fler solrosor som tur är. Tråkigt då den just börjat växa till sig. Hoppas vädret blir bättre framöver. Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag beklagar verkligen sorgen...

Tröstekramar,
Regina

LyckligaPraliner sa...

Jag hade en solros med flera blommor efter stammen. Ekorren rev lös alla blommor.... :/

emilias gömmor... sa...

Hahaha, Git! Kommer att vara så en låååååång tid framöver! Det tog ca 3 år för vår lilla vovve att bli vuxen. Han vågar inte ens ta bollen om den hamnar i rabatterna!

Önskar dig en härlig dag!
Kram Mimmi

AnnBritt Schmützer sa...

ha ha ha ..du ä för go Git!