söndag 29 maj 2011

Vår dag!

Ja grattis till alla oss mammor, vad vore väl världen utan oss?
Det sägs ju dessutom att "Bakom varje framgångsrik man står en kvinna", så sant så sant..
Förutom att slänga mig med feministiska radängor idag så har vi promenerat i skogen med pirayan, handlat morsdags-fika o suttit o nickat i soffan.
Jag är liiite sliten, kan KANSKE bero på att jag blev väckt 5 ggr inatt.
3 av de gångerna ville lille pirayan kräkas i sängen, jag har sällan/aldrig varit så graciös nattetid.
De andra gångerna ville pirayan ut samt få sin frukostvälling..6.e gången knuffade jag henne mot blivande maken o brölade ngt i stil med "ÖÖååhhh, du..ta...henne..." följt av lite svordomar o mummel om förlorad sömn, tålamod o ålder.


Under vår lilla fika fick jag 2 såna här uuuunderbara lyktor o en ask choklad!
De ska få bo ute på trädäcket..ja lyktorna alltså, chokladet ska få bo på mina höfter :)


Igår var jag inom coop efter att jag kört mamma hem.
Där hittade jag 2 snygga krukor för 25 kr/st, lovely!
Fatta hur rädd jag var när jag gick ut till bilen efteråt, en bit bort stod ett gäng högljudda män o stirrade när jag korsade parkeringen.
Men det hände INGENTING och jag insåg att min ungdom var förbi, inte ens en vissling!
*Suck*

5 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha stackare, inte fått sovit!! Jag minns det som igår, jag gick som en zombi i 3 månader;)

Men det är det värt, men spyor i sängen kan vi vara utan;)

Fina saker du fått!

Kram Susanne

Anette sa...

Fy vete sjutton va de är med karlar nu för tiden dom kan väl skicka iväg en vissling iallafall ha ha ha
Jobbigt att inte få sova :(
Ha de så bra
Kramen Anette

Hanna sa...

Ha en jätte fin kväll och en bra början på den nya veckan.
Kram
Hanna

Black Iris sa...

Ja, här vet jag inte riktigt vad jag ska kommentera för det händer så himmelens mycket runt dig hela tiden.
Alldeles bedårande valp ni har i alla fall..

Kram Maidi

Hammarsbacken sa...

Hej! Hittade din härliga blogg. Många fina bilder och mycket roligt att läsa. Tittar absolut in till dig igen. Kram Sonja.