söndag 22 maj 2011

När adhd kom till byn...

Här är vårt lilla stjärnskott.
Det är en Rhodesian Ridgeback-tik som vi döpt till "Juni".



SÅ SÖT!


Inatt runt kl 03 väckte hon mig med ett pip o ville ut (Impad!)
Kl 06.30 vaknade jag igen av att hon sakta sakta sakta drog av mitt hårband samtidigt som hon spjärnade emot med sin enorma tass mot mitt huvud!?
Efter en god natts sömn fick hon nyss världens morgon-ryck o skällde, morrade, hoppade, gläfste, bet i allt, sprang, kasade, brölade/gnölade, galopperade, drog AV mig min morgonrock ute på trädäcket (hello neighbours!) o höll på att fälla mig 31 ggr..allt detta medans resten av familjen sov sött.

Gräver i soffan..hmm

Naffsar efter...

 kamera-snöret!

Drar fram en massa tidningar..

Dödar sin första mjukis-älg..


Nu har hon somnat/svimmat vid min sida o jag kan dricka min svinkalla kaffe ifred.

*puh*



12 kommentarer:

maja sa...

Vad som helst kan hända med en valp :) den rasen är ju för ljuvlig,
Men ingen valp här mer, vår hund är 16!! år hon går mot sitt slut. Lycka till med er Juni.

Smultron på ett strå sa...

ÅHHHH vad underbar!!! Välkommen till livet som hundägare, du kommer få gott om material till blogginlägg - och jag läser GÄRNA så att man vet att man inte är helt ensam i den galna hundägarvärlden!//kram maria

Marita sa...

så söt hon är!
låter lite som hemma hos oss, fast vi har ingen hund..haha..bara busiga ungar och en gubbe.
~marita~

Änglarna finns sa...

Godmorgon!
Ungefär som att börja om med en bebis....:)
Men såå ljuvlig hon är...och konstigt not har man överseende med det mesta..vad det gäller "hyss".
Ha en underbar dag...med kallt kaffe..osv..hihi
Kram Annika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Naaaaaaaaaaaaw, så mysigt!

Och nu har hon också valt ut och bestämt vem hon ska vända sig till...jämt vad det än gäller=)

Ha en intressant dag, och du........mera bilder!

Kram,
Regina

Fräknis sa...

Å så söta dom är! Å så dryga dom är! Men jag har i alla fall skaffat valp fyra gånger....så man överlever. Mitt bästa tips! Äter dom något vasst så ge dom en burk med billig sparris. (konserv) Det kapslar in det vassa och kommer ut den naturliga vägen. :o)
Kramis!

LyckligaPraliner sa...

Hi hi men söt som socker,sockerpralin ! :)

Hanna sa...

så otroligt söt.
kram
Hanna

Spets och påsar sa...

Åååååååh!!! Vilket härligt liv! Min lille goding har slaktat en hel del nallar och ankor mm. Får nalle-fyllning i hela huset... :) Hon är väldigt söt! Visst är det lite gottigt när vovvi väljer just "mig" som ledare? Vår lille Sventon följer mig överallt...

Njut njut njut! Ser fram emot fler bilder och mer information om alla galna händelser!

Kram Marianne

Nattmia sa...

Otroligt söt liten tjej.. Lite busig med och det är bra, det skall de vara ;-)

Kram Mia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha nu får du bekänna färg;))) Men såå söt och charmig!!! Jag sov inte bra på 3 månader när min lilla var valp, hoppas din blir lättare:)))

Kram Susanne

Camilla sa...

Grattis till bebisen! ;) Vilket urgulligt namn! Och så sööööt....lycka till. Kramar till dig Git/ Camilla