måndag 16 maj 2011

Lunchrusning!

Igår hade jag morgonrocken på mig tills efter lunch, där går liksom gränsen på ngt vis..
Man känner att det går från mys till underligt.
Senare på kvällen klippte jag fåret (blivande maken), han står o bräker som ett får under hela trimnings-sessionen.






Just nu är jag hemma på lunch-ofrivilligt!
Dottern ringde imorse:

(Dottern) -Asså mammaaaaaa, jag hittar inte mina nycklar! Var är dom??
(Jag) -Men HUR ska JAG veta det? Har du verkligen letat överallt?
(Dottern) -Men, men..JAG har inte haft dom sist (?)
(Jag) -Jo du hade dem i fredags......
(Dottern) -Ja just det, J har säkert dem! (hennes kompis)

Därför fick jag rusa hem på lunchen för att låsa bakdörren som hon inte kunde låsa utan nycklar...

Min dotter så typiskt tonårig-helt förvirrad..



5 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Har hittat till din blogg ganska nyligen. Härlig att läsa och jag ler gott åt dina inlägg. :)

Änglarna finns sa...

Tänk..precis så är det..med att hasa runt i morgonrocken...
Ja du..dessa barn..säger bara det..men dom är ljuvliga ändå!! Hi hi..
Ha en fortsatt skön måndag!
Kram Annika

Hanna sa...

Har också en tonåring, vet hur det kan vara.
Ha en bra måndagskväll.
kram
Hanna

Black Iris sa...

Haha, gud vad jag skulle vilja se den bräkande mannen..
Tonåringar verkar komma från en annan planet ibland. Här hemma har jag börjat märka att det pyttelilla smink jag har + min nagelsax försvinner titt som tätt. Underligt.
Ja ba låna lite får man till svar.

Kram Maidi

Anonym sa...

Är det inte härligt med tonåringar...speciellt tjejer.
I fredags fick jag åka hem 1,2 mil för att öppna dörren åt dottern som inte orkade ta med nyckeln till skolan på morgonen, tonårings humör kryddat med väldigt dåligt morgonhumör:))) Hon satt på trappen o skämmdes iallafall. Dom är som dementa lever i sin egen lilla tonårsbubbla, men ibland så skymmtar dom fram, så som man kommer ihåg dom innan dom blev tonåringar. Goa o gulliga:))
Stor kram Git, din blogg är det första jag kollar in på varje morgor.

Pia