söndag 22 maj 2011

Junis bravader dag 3.

Yrvädret har idag träffat min mamma o hennes Jack Russeltik "Nike", det var en liiiite läskig upplevelse enligt Juni.
Idag har vi börjat ge henne majsvälling i maten eftersom hon är lite klen och dessutom inte äter så mycket som hon bör.
Men med välling så slank det ner utan problem!
 Den där älgen tigger tydligen stryk..

Att misshandla älgar tär på krafterna.


"Vaddå, varför tittar du på mig? JAG har inte gjort något..!"

Juni blev väldigt trött efter att inte hittat på ngt alls enligt hennes oskyldiga blick.
 Enligt mig blev hon trött efter att ha delat en tidning o morot i tusen bitar, sprungit iväg med mina skor, slickat i vägguttaget (!), tuggat frenetiskt på mina händer samt skällt ut mig när jag ignorerade henne :)
Här vilar hon ut på stora dottern ben, ett krav på skön sovstund är att ligga PÅ någon.

Vill ni veta mer om Juni´s bravader hädanefter eller ska jag öppna ny blogg för detta?


12 kommentarer:

Maria sa...

Skriv mer om denna ljuvliga varlse!
Och visa oss bilder.
Jag blir helt hundsjuk!

maja sa...

berätta gärna om Juni valpar kan ju verkligen hitta på tokigheter

Änglarna finns sa...

Tassar in på din sida..hihi...klart att du skall fortsätta att skriva om Junis..bravader här...såå kul!
Önskar en fortsatt härlig helg!!
Kram Annika

Annbritt Schmützer sa...

Hon är helt underbar*L* Luktar så gott i valpars munnar + på lilla magen..
Tycker du kan varva det du skriver så man inte missar nått om Juni*L*

kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Har varit på födelsedagskalas hos stora dottern idag och berättat om Juni och hur fin hon är och hur valpsugen jag är *suck* Jag vill höra mera om Juni här, hon har ju blivit en familjemedlem och du och din familj hör ihop och ni är så härliga=)

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Bland nystan o papper sa...

Lilla gosingen. Klart du ska fortsätta här :)

Hanna sa...

Ööööös på med bilder, jag är helt såld på den underbart söta ,gulliga varelsen!!!! VILL HAAAAA!!!!
Nejdå, jag är inte alls avundsjuk, nej inte jag heller! Snyyft!
Kramis

Annelie sa...

Vilken goding..:)) Fortsätt med era äventyr med den nya vilden..KRAAAAM vännen!!!

Sussi sa...

Sååå söt. Kram Sussi.

AnnapåGrönkulla sa...

Så jädra söt! Jag kan riktigt känna valplukten... Underbart med en liten fyrfoting :)

Elin sa...

Vilken söt hund, och vilket fint namn! Juni!

catthie sa...

hej vännen
vilket charmtroll, så socker söt liten valp och fint namn.
önskar er allt gott
kram Catthie