tisdag 24 maj 2011

Hello besserwisser!

Idag sprang vi på en kvinna här i kvarteret som äger en Ridgeback.
Innan jag ens hann säga "hej" så förhörde hon mig om vilken kennel o stamavla Juni kommer ifrån samt började ta i henne för att kolla in hennes "linjer"..
Istället för ett helt vanligt samtal så sa hon saker som:

"Det var JAG som skaffade dennna rasen FÖRST här i området!" (finns några till)
"Jag känner en kvinna som oxå har en ridgebackvalp, ni ska träffas så hon får leka med någon i samma ålder, det måste hon!"


Men snälla lilla människa, bad jag om din "expertis" en enda gång? Vet du ens vem jag är? O vem f-n är DU egentligen?!
Denna kvinna lider ju såklart av dålig självkänsla eftersom hon känner ett behov av att "köra" med vilt främmande människor.
Summa Summarum: Vi kommer att bli ovänner inom snar snar framtid.




7 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Tänk att det alltid skall finnas dessa människor..som alltid kan och vet bäst!
Förstår dej...jag hade också..snart blivit ovän..hihi
Ha en fortsatt skön kväll i stormen....
Kram Annika

Hanna sa...

låter lite jobbigt.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Annelie sa...

Men guuuud vilket drygo...Finns väl inge värre än såna människor..Ge na en uppercut nästa gång..hahaha...KRAAAAM och ha en härlig dag!!

Nellie sa...

Det där känner man igen som hundägare...finns alltid folk som ska ha åsikter...och gärna om de inte efterfrågas! Min värsta är en dam som försökte övertala mig om att min hund inte var den ras som jag anförde på hennes fråga (svart, långhårig Schäfer). PÅ BRUKSHUNDSKLUBBEN!!!Som tur var grep en högst respekterad tränare, domare och uppfödare in så det blev tyst på tanten. Mig lyssnade hon inte på. Underbar hund du har!! Min nästa hund kanske blir en Ridgeback...har suktat länge! Supervackra och intelligenta! Stora ord från en Schäfer-älskare!! ;D

Susann sa...

Ja herregud, dessa besserwissers (skakar på huvudet & ler) finns verkligen överallt.

Livet på Berget sa...

Hahaha gud vilken tröttsam människa. Har en lika dan i kvarteret. Hon har två extremt bjäbbiga och ouppfostrade små hundar. Mina två är gamla och superlugna och lyder minsta vink samt går aldrig i koppel eftersom det inte behövs. Ändå är det HON som hela tiden gnäller på mig för att mina hundar som går kloss mot mitt ben är lösa. Hennes är helt rabiata och drar och sliter i kopplet. En vacker dag kommer jag bli väldigt otrevlig mot henne och hoppas inte min man hinner före han laddar nämligen för fullt för att fyra av ordentligt nästa gång hon är i farten.

/Sara

Hanna sa...

Men herregud vilka människor det finns egentligen. Bussa hunden på henne, hahha. Nej men allvarligt, va jobbigt. Hoppas du slipper henne.
Kramis