söndag 24 april 2011

Tält-natten i korthet.


Inatt ville alla fyra barnen sova i tält på studsmattan.
Mitt förslag var sovsäckar men åååhhh vad mesig jag var då!
"Det räcker med täcke" tyckte barnen.
Innan de gick ut vänder sig det yngsta barnet om o säger lite malligt:
"Nu får ni huset för er själva!"

Yeah, sure! tänkte jag.

* Kl 20.00-blivande maken o dottern riggar upp tältet.
* Kl 22.15-jag o dottern övertalar ena sonen att pinka i rabatten (fick tips om att urin är grymt bra gödning!)
* Kl 22.30-alla barnen på plats med täcken, kuddar, ficklampor, mobiler,går igenom regler o säger godnatt.
* Kl 23.00-barnen ringer in till oss o tror att ngn är vid tältet, troligtvis en massmördare (vi sitter i vardagsrummet 2 m ifrån dem!)
* Kl 23.30-förtydligar ni-måste-vara-tysta-reglerna o ger en släng av "onda ögat".
* Kl 00.00-får ett mess att det ena barnet snarkar (har hon väl börjat finns ingen återvändo..) Hämtar in henne.
* Kl 01.10-barn nr 2 vill in, passar på att mordhota de två sista med att nu MÅSTE de sova!
* Kl 01.30-jag klarvaken.

Vaknade 07.00 av att ngn smög i vardagsrummet, det var sonen som kom in o frös (HA,Jag SA ju det!) samtidigt hittar jag dottern sovandes i soffan?!

Så efter en natt med minimal sömn sitter jag nu här med yngsta barnets malliga kommentar ringandes i öronen:
"Nu får ni huset för er själva!"





6 kommentarer:

Marita sa...

Oj nej..det var den kvällen för er själva det. Just typiskt.
Har själv vakat med en ½ åring och börjar känna mig som en yrboll utan sömn.
Glad fortsättning på påsken.
~Marita~

Änglarna finns sa...

Ränk...fick precis en tanke båkåt i tiden..när mina döttrar skulle tälta i trädgården...blev precis så...slutade inne i deras sängar mitt i natten...hihi..
Önskar dej trots lite sömn..en underbar dag!
Kram Annika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Känner igen det där sen barnen var små, man kunde få för sig att man drev nåt slags nomadläger, för de låg ju inte still i tältet/n hela natten precis. Många vändor ut och in och ut, sen lugnt en liten stund, sen brukade komma in så fort det blev ljust ute.

Du får väl slumra i solstolen en stund på em. Ha det gott!
Kram,
Regina

Caroline sa...

Svinen klarade sig uppenbarligen bättre än barnen;)
Pinka i rabatten? Du visade nyligen en bild på en häck. Där har säkert någon av dina grannar tömt pottan med morgonpisset. Kanske personen som har åsikter om dina kransar..................:-)

Nattmia sa...

Härligt med huset för er själva :-) Eller nja.. Ha ha..

De kommer att sova gott och varmt i natt..

Kram Mia

Anna sa...

Been there, done that ;o)
Ungar alltså, vad gjorde man utan dem?
(slappade av med mannen i soffan kanske?!)

Klem Anna