lördag 23 april 2011

Nu åker svinen ut.

Svinen(=våra 3 marsvin) är på sommarbete.
Igår köpte vi en utebur på Harald Nyborg och på kvällen var det inflyttningsfest.
De var dock vääääldigt skeptiska mot att bo på 2 plan.
Blivande maken spenderade några timmar med att locka dem upp o ner för rampen i huset samt smög runt som en skadad indian under kvällen för att se om de sen vågade utan hans "hjälp".

Idag gick vi upp kl 7.30!!
Vad är det som händer???
Nåväl, nu är kl ca 9.40 och hur många ggr tror ni han har kollat marsvinen hitills?
Jag gissar på 23..minst.

Dagens djurvän med mest tålamod: Blivande maken!


5 kommentarer:

bakom berget sa...

Jaaa, men hur går det då?? Vågar dom gå upp?
Trevlig fortsättning på helgen. Kram Åsa.

Caroline sa...

Men vilken härlig man!
Mina "trista" ex har alltid gnällt över att jag pjåskat för mycket med mina djur. Behöver jag tillägga att jag ofta blev förbannad?:) Mammas älsklingar får ingen säga något ont om.
-"Uss uss gullegryn, dum gubbe säga så om er, mammas små hjärtan, pussipuss....................."

Hälsa marsvinsmannen!
Nu har jag blivit avundsjuk IGEN;)

Hanna sa...

Glad påsk.
kram
Hanna

Anette sa...

Ha ha ha du är rolig du ,ut med svinen, jag tänkte väl jag hi hi
Ha en skön påsk
Kramen Anette

Nattmia sa...

Trodde ett tag att det var blivande maken du pratade om, men lite var det ju an med som åkte ut.. Ha ha.. Hoppas de tre svinen trivs där ute och de kommer säkert på hur de skall göra för att klättra upp och ner där :-)


Kram Mia