söndag 10 april 2011

Jag o snövit.

Lägg märke till den lilla dekorations-fågelkolken till vänster på bilden nedan.
Nu har där flyttat in 2 små-fåglar i den!
Vilken sort undrar ni?
 Hallå, jag kan enbart skilja på strutsar o höns typ..resten är same same but different liksom.


Igår när jag rensade i rabatterna dök de upp en massa daggmaskar oxå, känner mig lite som snövit..alla djur flockas kring mig.
Skillnaden är att de får mig att kväljas, huden knottras samt små utrop som "Öööeee fy f-n vad äcklig!!" följt av lite darr på läppen.
(gäller enbart maskar, larver o vissa grannar)

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad gulligt att du fått hyresgäster i din lilla fågelholk=) Sen finns det ju lite läskiga småkryp också, de som slingrar och de som kryper...

Welcome garden life!

Kram,
Regina

Annelie sa...

Hahahaa...Så då gillar du inte att fiska...Jaf får anfall när jag ser grodor och möss...Fyyyy bövelen alltså...haha...KRAAAAAM på re vännen och ha en skön kväll!!!

Hemma hos Märtha sa...

Ja huga larver och maskar är det äckligaste som finns. Har alltid handskar på mig när jag går i närkamp med jorden annars fixar jag det inte...:-)
Kram
Anne-Lie