tisdag 5 april 2011

I´m alive!

Jag klarade natten!!
Hur vet man när man har blodförgiftning egentligen?
Sist jag hade det uppdagades det av en slump men läkaren hade kul iaf.
Såhär var det:
När Jag, mamma, syrran o våra 38 barn grillade på stranden så tryckte jag ett såntdär mesigt grillspett ner i handen, det blödde typ 2 droppar.
På morgonen efter kunde jag inte röra fingrarna o var imponerande svullen, åkte till akuten för att få penicillin eller nåt.

Tjejen i receptionen kallade direkt på en läkare som tog hand om mig, redan här anade man ju oråd för jag hann inte ens sitta o gnälla i väntrummet.
Efter en kort undersökning sa han:

(Läkaren) -Ok Git, när åt o drack du senast? (den repliken betyder operation)
(Jag) -VA, NÄ NÄ NÄ, glöm det! Inte en chans! Bara ge mig några tabletter o ett bandage så går det över! O jag har dessutom precis ätit o druckit massor!
(Läkaren) -(gapskrattandes)Men det är ingen fara, ta det lugnt, förlåt att jag skrattar men du såg så kul ut..
(Jag) -Kul..KUL? Jag har inte tid med ngn jävla operation, jag har ju barn!
(Läkaren) -Hahaha, men du, vi måste operera för att återställa *latinska namn* och stoppa infektionen och...
(Jag) -DU, glöm det där!

Här går läkaren ut (fortfarande skrattandes) o kommer tillbaka med 3 (!) andra läkare.

(Läkare 2) -Du måste inse att du ska opereras, du har ju *latinska nam*.
(jag) -Det har jag INTE ALLS, ni är ju inte kloka, ge mig penicillin så jag kan åka hem!

Just när jag är i mitt esse tar läkaren min hand o försöker böja ut de svullna fixerade fingrarna..
(Jag) -AAAAJJ, vad fan gör du!?! (följ av ett slag på läkarens arm med den friska handen)
(Läkare 2) - Förstår du nu? Detta är allvarligt.
(Jag) -Jajadå..skit oxå.

Innan min op kom den skrattande läkaren och bad tusen ggr om ursäkt för att han skrattat, han hade tydligen aldrig mött en så störd o förnekande morsa innan.
Jag blev opererad på 2 ställen i handen och var inlagd med en massa olika dropp o skit i 3 dagar o tuggade all världens mediciner i 2 veckor efteråt.

O tänk att det står "Samarbetsvillig" i min CV..

;)
 
/Git.

12 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Skönt att du överlevde natten..och är på banan igen!! Skojar bara!
Antar att skulle du få blodförgiftning...så blir det nog ungf som förra gången..svullen och så menar jag..:)
Ha en underbar tisdag!
Kram Annika

Anonym sa...

Ahhhh mes! Hihihi =)

// Syrran

Annbritt Schmützer sa...

Ha ha ha ha ha ha ...

va på ögonmottagningen i måndags..Överläkaren sa-Jag skickar väl en remissutlåtande om dina problem till din läkare så får väl han oxå klia sig i huvet..(förtroendeingivande)

Camilla sa...

Visst är det konstigt, med vissa människor kan man känna att man tycker om och passar bra ihop med trots att man aldrig möts i verkligheten. Du är en av dem! Din blogg kan man bara inte gå miste om... Kram till dig

Black Iris sa...

Hahaha, tokfia där. Tänk om du hade vaknat idag och varit dö.. Haha
Gå nu till farbror doktorn och kolla upp det här.
Jag kommer inte ihåg (senil) om jag tackat för vinsten. Den har ju kommit nu som du väl förstår. Den kommer jag att visa själv vid ett senare tillfälle när den är på plats där den ska vara..

Kram Maidi

Loppan sa...

Det var skönt att du överlevt så här långt! Gå till läkaren och kolla upp! Han kommer kanske ihåg dig;) Kram Maria

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj lever du????

Hahahaha stackare där!!! Du kan väl inte ha sån otur så det blir dropp och hela köret igen?!

Kram Susanne

catthie sa...

hej vännen
vilken otur håller tummarna för dig, sköt om dig vännen
kram Catthie

Caroline sa...

Ont krut förgås inte så lätt:)
Du måste sköta dig på hospitalet och aldrig slå doktorn om du hamnar där igen. Kan ju ge igen och slinta lite med skalpellen. Trodde inte att det var så lätt att råka ut för blodförgiftning:(
Sköt om dig klantskalle!

Nattmia sa...

Stackars läkare som skall ha hand om dig ;-)
Samarbetsvillig kan man ju vara nr det ger ngt positivt ;-)

Kram Mia

Hanna sa...

Ha en fin dag!
kram
Hanna

Essay_writer sa...

so nice!