måndag 18 april 2011

Hell no!

Hade du offrat din semester för 30 000 kr?
Inget jobb i världen är lika viktigt som mina barn.
Jag riktigt ser framemot de vanligaste sommarlovs-replikerna:

-Mamma jag har bränt mig!
-Kan vi få glass, kan vi få glass, kan vi få glass..
-Det är FÖR varmt ute.
-Åhh, nu regnar det igen.
-VAD ska vi göra?
-Mamma jag vill hem/bort.
-Shit det är "bara" 5 veckor kvar av lovet.
-Asså jag ORKAR INTE gå mer i denna värmen!
-Får jag o mina 300 kompisar äta mellis här?
-Varför MÅSTE jag duscha? Jag har ju badat hela dagen..
-Mamma jag har MASSOR av sand i hårbotten,KÄNN!


NO way att jag skulle byta bort det...eller? ;)
-
Läs om detta i Aftonbladet HÄR

//Git

8 kommentarer:

catthie sa...

hej vännen
kan bara hålla med dig...Barnen går först...
ha en toppen dag
Catthie

Änglarna finns sa...

Klart att barnen går först...det är ju det bästa man har..oavsett om dom är stora eller små...:)
Ha en underbar fotsättning på dagen!
Kram Annika

Loppan sa...

Håller med alla föregående inläggare! Barnen går först! En bekant sa en sån bra sak en gång om just det här med var man ska ha sin lojalitet när det gäller semesterplaneringen. -Om fem år kommer ingen på jobbet komma ihåg men mina barn kommer minnas detta i resten av sina liv. Hon tog föräldraledigt när hon inte fick ihop sin semester med de övriga arbetskamraterna på jobbet. Egoistiskt kan tyckas men hennes förklaring fick mig att tänka till. Jag har som tur är aldrig behövt "krångla" vi har uppdelat tidig och sen semester på mitt jobb. Ha en bra vecka och Glad Påsk! Kram Maria

Anette sa...

Ha ha ha nä va vore sommar utan lov .
ha de så bra
Kram Anette

Drömmar Verklighet sa...

Fin blogg du har. Massor med fina bilder! Jag håller med dig,
Barnen går först utan tvekan! Längtar tills dom går där och "tjötar"..*fniss*
trevlig kväll,
Cecilia

Hemma hos Märtha sa...

...:-) Nej det vill man väl inte missa för allt i världen!!
Kramen
Anne-Lie

Annbritt Schmützer sa...

Läser man artikeln så sägs det att det är viktigt att få sin vila för patientsäkerheten( inom vård)..

NÄR SKA MAN BÖRJA BRY SIG OM SMÅFÖRETAGARNA SOM SLITER HUND!

Vaddå semester, va vill ni skaffa barn glöm föräldraledigheten..Vadå sjuk (7 dagars karens)..osv osv
BLI inte företagare!eller bli inte sjuk gå och häng dig!

Annelie sa...

Vad är pengar värt mot att vara ledig med sina underbart tjatiga barn..hahah..KRAAAAM vännen och ha en skön dag!!!