söndag 17 april 2011

Häcken är brun.

Denna växt är en sorts marktäckande häck med små små blå blommor.
Vi har denna på flera ställen eftersom den sprider sig likt klamydia på en sommarfest.
Ett mysterium är dock att den har dött/halvdött på framsidan av huset, verkligen skitsnyggt första-intryck med en halvdöd häck.
(jodå grannar, jag såg nog att ni glodde på den med dömande blickar!)
Idag klippte vi ner det mesta av den men kom överens att vi nog ska gräva upp den, jag planerar att sätta ngt högt där istället. (se bild längre ner)


Såhär grön är INTE vår.



Tror att detta eller möjligtvis elefantgräs hade blivit skiiitsnyggt.
 Har någon av er det??

Ikväll är det gastkramande spänning på BigBrother, Katerina, Annie och Madde är nominerande för utröstning.
Jag tippar på att Madde åker ut även om jag egentligen hoppas på att Katerina gör det.

Hejhopp gummisnopp.



4 kommentarer:

Elle sa...

Min häck är vit!
Ok...lite brun kanske, i mitten möjligtvis...*blink*

Vi har egentligen ingen häck mot grannen. Fast det dyker upp små buskar titt som tätt, så jag tror att de planerar en liten avskärming mot oss...?

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag tror nog att elefantgräs blir hur snyggt som helst! Har tänkt att jag ska sätta lite prydnadsgräs här i min trädgård lääänge men det känns så dyrt för gräs liksom... Det borde man ju bara kunna hämta ute i bushen, inte betala dyyyra pengar för. Ja, jag ÄR snål!

/ Anna

Susann sa...

Elefanthäck..ja varför inte. Själv bara älskar jag olika sorters gräs. Så i höstas planterades det Japanskt gräs "Miscanthus sinensis" som blir upp till 2 m högt & röda vippor på sensommaren.
Hoppas det klarat av vintern.
// Ha en skön måndag

Fru C sa...

Gräset du visar på bild är pampasgräs och det är lite sådär halvhärdigt så jag tycker att du i så fall ska satsa på Miscanthusgräs istället.

Kram//