onsdag 20 april 2011

Ensam!

Hejhej ensamheten, allt väl med dig?
Det var ett tag sedan vi sågs o jag har saknat dig lite (ganska mycket ibland).
Tänk förr, då hängde vi jättemycket med varandra, ibland kanske lite väl mycket men nu ses vi ju nästan aldrig..
Jag träffar dig aldrig på jobb, definitivt aldrig hemma men ibland ses vi i bilen några minuter o de minuterna är guld värda!
Så nu sitter vi här med en kopp gott kaffe, datorn, lite nyheter på tv o gör det vi älskar-vi är helt tysta och bara "finns".

Nu verkar det dock skita sig, jag hör att ngn börjar röra på sig däruppe!
Har jag riktig "tur" är det den lilla snackisen som kommer, då ska det snackas o snackas o snackas om kompisar, spel, vad han drömt osv osv..
Hejdå ensamheten, kanske ses vi på toa lite senare om ingen knackar på o stör oss.
(Jävla hantverkare som aldrig kommer o fixar det andra badrummet!!)



3 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Underbart inlägg! Ensamheten är fantastisk, när man själv väljer den!
Ha en underbar dag!
Kram Annika

Annelie sa...

Denna underbara ensamhet,jag är det ganska ofta och jag älskar det..:))
Ha en skön dag!!
KRAAAAM vännen!!!

Nattmia sa...

Ensamheten kan vara den bästa vännen men oxå den sämsta.. Fast oftast är jag vän med ensamheten vilket är tur för vi dejtar ofta på mitt nattjobb :-)

Ha nu en fin fortsatt dag..

Kram Mia