måndag 4 april 2011

Att vabba eller inte vabba.

Igår hostade yngsta sonen till för en sekund.
Utav denna enda lilla hostning kunde jag förutspå Vab (=vård av barn).
Hostan är nämligen falsk krupp-hosta och går alltid hand i hand med feber o halsont.
Idag=Vab.

Kanske ska jag passa på att ta en tupplur sidan om den sjuke idag eftersom jag somnade typ aldrig inatt!
Resume´från natten:


*Kl 23.30 somnade blivande maken som en stock.
*Kl 23.45 stängde tv:n efter att ha suttit med gumminacke en kvart (=nickat till 54 ggr).
*Kl 00.15 började torktumlaren pipa för att lite käckt signalera att den var klar.
Kl 00.30 snarkade blivande maken till så att jag höll på att göra på mig i sängen.
*Kl 00.45 upptäcker att nyinköpta torktumlaren går igång varannan minut (för att hålla kläderna skrynkelfria).
*Kl 01.00 rusar upp (sådär irriterat frustrerad) o stänger av maskinen lite halvt våldsamt.
*Kl 01.30 tittar på klockan, får en inre panik o kniiiper med ögonen.
*Kl 02.00 VARM, slänger av täcket tills jag inser att det kan komma all världens läskigheter o ta mig då. På med täcket igen.
*Kl 02.30 är på väg att somna, lugnet har kommit över mig o DÅ vänder blivande maken sig o andas rakt i mitt ansikte.
*Kl 02.45 gråtfärdig en lång stund, tycker extremt synd om mig själv..sen försatte jag nog mig själv i koma eftersom jag ej minns mer.








7 kommentarer:

Vitt för själen sa...

Det är det som är härligt med dej Git!

Jag förstod självklart ironin :)

Hoppas din måndag blir mysig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj! Här är en till som tycker extremt synd om sig själv idag...jag har inte heller sovit i natt. Det var stört omöjligt att somna...kan man vabba med katt, kanske? Nähä, då blir det till att gå runt som en zombie på jobbet idag:(

Kram på dig!
Regina

catthie sa...

oj oj hoppas du fick snosa med sjuklingen...och hoppas han blir bättre,
kramar Catthie

Änglarna finns sa...

Ännu en gång...är en kick att läsa din blogg! Du har en underbar humor när du skriver...så fortsätt att skriva..mycket!!!
Hoppas att sjuklingen..snart är frisk..och hoppas även att du sover bättre inatt!!!
Kram Annika

Caroline sa...

Hu för karlar och torktumlare! Saknar bägge delar, nä förresten saknar är inte rätt ord, jag har valt bort det/dem. Tycker inte att de är till någon större nytta, tar för mycket energi på skilda vis:-)

Regina-jag har vabbat med sjuk katt, nja snarare tagit semester för att pyssla om. En fd kollega tyckte att det var väldigt originellt och jag blev lite småmobbad, men vad fan katten blev rask och kry.

Anette sa...

Hallå Git
Usch de lät inte som en mysig natt,de där me täcket känner man igen allt spöklikt som kan komma :)
Ha de gott o hoppas du får sova inatt.
Kramen Anette

Nattmia sa...

Fy attan, utan täcke kan man icke sova, då vet man inte om man vaknar igen.. Känner igen det där..

Hoppas sonen mår bra..

Kram Mia