söndag 3 april 2011

Ärligt är inte alltid härligt..

I mitt jobb får jag reda på saker ni inte ens kan föreställa er i er vildaste fantasi..på riktigt.
Dessa barn och ungdomar=maskrosbarn.
Allt detta pågår just NU, kanske i din egen familj eller hos din granne.
O här vågar jag skämta om Tsunamis o svältande barn?!? 
Ja det gör jag.
 Jag o mina kollegor har sett, hört o varit med om de mest sjuka saker som VUXNA gör mot dem.
Mina tankar går till dessa flera ggr om dagen..
Så här är det, VÅR verklighet i Sverige 2011, så sitt fan inte o var "pryd" o "finkänslig" mot mig.
Jag kan inte rädda världen, men en unge i taget räknas det oxå.


Humorn är ett måste för mig, utan den orkar jag inte.
Rå, sarkastisk humor är såklart den bästa enligt mig.
Take it or leave it.
Men jag tackar mina "stammisar" som fattar min humor och visar det!
Love u all!

Nog om detta!

------------------------------------------------

Nu ska jag dricka kaffe o ropa "Hepp Hepp Skynda!" till blivande maken som bakar kanelsnäckor för glatta livet.
Man vill ju liksom ha varma bullar till kaffet.
Som vanligt är det rättvis arbetsfördelning som gäller härhemma :)



13 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag säger bara "love you" men det vet du nog;)

Fortsätt som du gör!!!

Kramar Susanne

maja sa...

fortsätt du med dina ironiska och träffande skämt och inlägg det är ju det som gör att man vill läsa dina inlägg. Det där med barn och vad som händer i hemmen håller jag med fullständigt man får höra och se det mest konstiga saker.

Angels & Roses sa...

Du är som du är, härlig. Fortsätt med det. Tänk om alla vore likadana!! HUR skulle då världen se ut. Stor kram

Anette sa...

Hallå
Ha ha man får nästan jämnt skratta när man tittar in till dej ,så fortsätt :)
Ha en fin söndag
Kram Anette

emilias gömmor... sa...

För att inte stupa under allt verkligt, så gör du helt rätt! Gillar din kaxiga stil och humor! Gapskrattar MÅNGA gånger när jag läser dina inlägg! Fortsätt med det! Me like you, i alla fall!

Kram Mimmi

Anonym sa...

Ja, fortsätt skriva som du gör!!! Annars slutar jag att läsa iallafall. Älskar ditt ironiska, sarkastiska språk...(som många säkert tänker men inte vågar säga). Jag skrattar gott/rått när jag läser dina inlägg. Och bäst var nog när hobbyfotograferna hittade erat "love nest" ;-)!! Många kramar från Jeanette

Änglarna finns sa...

Givetvis skall du fortsätta skriva som du gör!
Har skrattat så många gånger, när jag läst din blogg...gillar verkligen din humor!
Hoppas kanelbullarna smakade ljuvligt!!
Kram Annika

Hemma hos Märtha sa...

Förstår din ironi och älskar den ...:-) Alltid lika spännande att läsa dina inlägg!!
Kram
Anne-Lie

Nattmia sa...

Din blogg hade inte varit lika bra om den inte varit som den är.. Den är ju DU!! Ja det tror jag ju iaf, vet ju inte hur du är irl :-D Men jag antar att den speglar dig..

Hoppas bullarna smakade.. Fast med kall mjölk är nybakade bullar godast ;-)

Kram Mia

Coma sa...

Läste inlägget igår och skrattade gott!
Det här är lätt en av de roligaste bloggarna jag läser just för att den ger en många goa skratt och jag älskar humorn, ironin och sarkasmerna här.
Det måste vara trist att inte förstå när det är skämt, ironi och sarkasm och kunna garva åt detta.
Jag säger som Magnus Betnér - får man verkligen skämta om allt? Ja det får man fanimig!
Nej, fortsätt som du gör för du gör det riktigt bra!
Kram Sandra

Loppan sa...

Skriv på! Vi fattar humorn och ironin. Förstår att när man som du kommer i kontakt med den riktigt jobbiga sanningen så behövs den här ventilen.

Det är bra med yngre män (har en själv) de är så pigga i köket!
Ha en bra vecka! Kram Maria

Carina sa...

Du härliga kvinna! Fortsätt på ditt vis annars är det ju inte du!
Älskar din blogg och dig! Kramar i massor/ Carina-Hjo
kattarsel@live.se

Annelie sa...

Hahaha,vilken underbar arbetsfördelning ni har..Å du humorn gör att man orkar med det som är jobbigt,så kör på bara...:))Älskar din blogg,men det har du väl fattat vid det här laget...KRAAAAM härliga du,ha en bra dag nu!!