torsdag 24 mars 2011

Tröga människa.

På sommaren brukar jag sitta ute och binda lite snygga kransar.
Dessa hänger/lägger jag lite varstans.
Grannen kikade över staketet i somras (läs; snokade o la sig i):

(Grannen) -Men, åhh..VAD gör du egentligen?!
(Jag) -Jag binder några kransar..
(Grannen) -VARFÖR det??
(Jag) -För att jag tycker det är kul och det blir fint.
(Grannen) -Jasså, tycker du?

Att den grannen är trög är en underdrift men med tanke på deras inrednings-stil så förstår jag hennes förvirring.
Jag har sett deras vardagsrum, det är belamrat med 7000 olika tavlor på en terracottafärgad vägg, fula skinnsoffor, mattor som ligger omlott varandra blandat med allt pjoller o pynt du kan tänka dig.
Dessutom har de en BAR i källaren, alla som delar vår fördom vet att folk som har en stoor bar hemma är lite knepiga o ev leker de ännu knepigare rollspel ;)
Alltså avstår jag från att fråga dem VARFÖR de har en bar, jag är inte beredd på svaret.

"S" som i skit-du-i-mina-kransar-grannj*vel!.

15 kommentarer:

Rotbuserkes sa...

Hej tycker att dina kransar är väldigt dekorativa..hela bloggen är jättefin inne lite nu och då för att inspereras Gun

Loppan sa...

Hade du haft perfekta grannar så hade vi andra inte haft lite mindre att skratta åt. Deras uppgift i livet måste ju vara att förlänga våra (med alla goa skratt)! Ha det så bra! Kram Maria

emilias gömmor... sa...

En riktigt knallad rabba! Eller bara fåbeck! Eller bara just en idiot! Stackars dig Git! Har ni inget inträdes prov på ny-inflyttande?! Hahaha!

Kram på dig!/Mimmi

Anette sa...

Hej Git
Ha ha ha va jag skratta du är för härlig ,de va skönt att få skratta lite hi hi
Kramar Anette

Änglarna finns sa...

Kommentaren om denna granne..är nästan överflödig....
Hoppas att du haft en underbar dag!
Kram Annika

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahahahah låter som ett snyggt hem din granne har;)

Du gör super fina kransar!

Kram Susanne

Annelie sa...

Hahahaa,du är bara bäst Git,man får alltid ett garv härinne..Dina kransar är jättefiiina..KRAAAAAM!!!

Annbritt Schmützer sa...

Efter mitt eget blogginlägg va det gott att få skratta lite..Tänk om jag tordes vara lika tuff som dig!!

kram

monikanen sa...

Låter som om du har en Ove hemma:)
(hallå mannen)
Kram Monica

The House of Antoinette sa...

Asgarv...!!! Du är bra helt underbar!!!

Kram Anette

Caroline sa...

Gör den mest smaklösa krans du kan i sommar och invänta reaktion. Tänk om det blir-"Åh vad duktig du blivit, är den till salu?"

Nattmia sa...

Härligt med grannar.. Eller inte ;-)

Ha en fin fredag, du kan ju göra en krans till grannfrun ;-)

Kram Mia

Mina Vita Ting sa...

HAHAHAHAHHAAHHA det var en mycket knepig granne, ja det hemmet verkar inte ha någon stil, och det är inte många som förstår sig på den stilen vi har ,men det bjuder vi på eller hur, dina kransar är urfina
ha en mysig helg och skit i grannen hahaha
Kram Jeanette

Solveig sa...

Hoppas inte grannen läser din blogg :)
Huj..ser framför mej deras "trevliga hem" ..haha :)
Fint hem ni har,fin blogg o fina kransar Git..

Anonym sa...

kändes ju mycket moget...inte konstigt att såna som ni hamnar i grannfejden