måndag 21 mars 2011

Surandet fortsätter..

Anledningarna:

1. Fick ett brev idag som jag INTE ville ha.
2. Mitt tränande som ej gett resultat ännu, ska frysa ut fanskapet hela kvällen (löpbandet alltså)

Ja just ja..den 3:e grejjen är ju inte så beklämmande men ändå....
Vi upptäckte en VATTENLÄCKA igår!!!
Drippdroppade så harmoniskt från taket rakt ner på blivande maken i sängen.
Där låg vi o glodde på den lilla fläcken i taket en lång stund medans tankarna rusade, det enda vi fick ur oss var:
(Blivande maken) -Fan, din känsla var rätt. Vi har en vattenläcka.
(Jag) -Mmm, visst e det härligt.

Hello Mr avfuktare, hello Mr Försäkringsbolagsnubbe, hello Mr Hantverkare, hello blivande Katastrofhem.


Nu ska jag äta godis, ja man kan även kalla det för sitt rätta namn- Tröstäta.
Skitdag.

8 kommentarer:

Hemma hos Märtha sa...

Tråkigt med vattenläckan!! Inte kul att greja tak denna årstid!!
Helt klart rätt att trösta sig med lite godis en sådan dag....-)
Ha en bra kväll!
Kram
Anne-Lie

Farmor Agge sa...

Ah fy fasiken för vattenläckor...:(
Hoppas det blir fixat snabbt.
Käka godis då blir humöret bättre.:)Kramiz på dej!!!

Caja: sa...

Hade gjort som du...tröstätit...allt jag kommit över tror jag... ;-(

Tröstekram/caja

lottens vita och gröna sa...

huvva git, allt hopar ihop sig, då är godis och blommor i mängder heeeeeeeeeeeelt ok, blink!!!
varmkram lotten

Cilla sa...

ÅÅåå era stackare..
inte kul när allt kör ihop sig :0(
Ha det så bra du kan ;0)
/ Cilla

Caroline sa...

Men fy fan vilken dag du haft:(
Många styrkekramar från mig

Min vindsvåning på landet sa...

Oooo...
Inte kul..
Hoppas Godiset smakade riktigt Gott
Kramisar
Sus

Vitt hus med svarta knutar sa...

1. Inga kommentarer
2. Du får nog försöka jobba på er relation;-)
3. F-n...ursäkta, men vi hade vattenläcka förra vintern. Snön som rasade från taket tog med sig takpannorna och vatten forsade in på kattvinden, ner genom golvet och ner genom taket i vardagsrummet. En hel bokhylla med böcker blev dyngsur. Det är iiiinte kul med vattenläcka:(

Hoppas allt ordnar sig!
Kram,
Regina