tisdag 29 mars 2011

Spännande!


Imorgon kommer hantverkarna och börjar riva ut badrummet.
För att göra det hela liiite mer spännande så kommer de kl 7.00.
(Vår värsta rusnings-tid härhemma)
Den stora utmaningen kommer att vara trängseln som kommer att uppstå i den smala smala passagen precis utanför badrummet(se bilden nedan).
Här måste man passera när man kommer från källaren o vardagsrummet eftersom den leder ut mot hallen, köket o trappan till ovanvåningen.

"Hej Mr Hantverkare, är det ok om jag slinker (pressar mig) förbi här?
Hoppla, här kommer jag IGEN! 
Jo barn, bara kom, han kan flytta alla saker medans ni ska förbi.
JAJA, vi SKA gå till jobb/skola nu, skäll lagom! "


Jag har precis packat in alla saker i det andra badrummet..hahaha, fyyyyyy f*n vad där ser ut!
Jag fattar inte hur 6 personer ska kunna samsas om 1 badrum.

Gud giv mig styrka och sätt in alla resurser du har så att vi slipper magsjuka.
Amen.

Jag har fått en fråga av Ann-Britt!
"Vet dina kollegor o grannar om att du har en blogg?"
Svar: Tror inte det, jag har inte berättat det för dem iaf. Men man vet ju aldrig om de googlat livet ur sig ;)



10 kommentarer:

catthie sa...

hej vännen
blir spännande att få se resultatet..ha det gott
kram Catthie

Angels & Roses sa...

Oj oj kommer att vara mycket trångt ja men det kommer att gå bra. Ska bli så roligt att se färdigt resultat. Kram

Änglarna finns sa...

Lite trångt kanske..hihi...Men tänk så bra det blir när det är klart!
Du skriver så härligt..så jag kan inte låta bli att dra på munnen lite...ändå!

Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Annika

Caja: sa...

Jag hjälper dig och ber en liten bön jag med för att ni ska slippa vissa saker.....

kram/caja

Hemma hos Märtha sa...

Bra att du/ni är förberedda på att det blir kaosigt..:-) Spännande att se resultatet!
Kram
Anne-Lie

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahah kan bli väääldigt trångt!! Kanske skulle ha skyddshjälm på om ifall ni skulle råka krocka?! Bara ett litet tips;)

Kram Susanne

Anna sa...

Good luck med renovering!
Kul o se förändringen senare....

Klem Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ajdå det kan kanske bli lite besvärligt i morgonbitti...men jag tror säkert det ordnar sig. Hoppas att de är duktiga hantverkare med fart i, så det blir klart fort.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Loppan sa...

Hoppas det har gått bra nu på morgonen i ert knökfulla badrum! Spännande att få se det fina resultatet när allt är klart! Ha en bra dag! Kram Maria

Ofelias Hus sa...

Oj vad jobbigt!

Hoppas det går undan med renoveringen...liiite jobbigt kan det ju bli i längden ;)

Ha det gott,
Anette