måndag 7 mars 2011

Sanningar om mig samt presentation.


Senaste tiden har jag fått en del nya följare, därför tänkte jag nu göra en liten presentation av mig o mitt liv.

Namn: Git men kallas även för mamma, älskling, pucko (beroende på vem o situation)
Bor: I ett radhus i skåneland.
Familj: 3 heltidsbarn, 1 deltidsbarn, 3 marsvin o blivande maken.
Bloggat sedan: Oktober 2009
Favoritmaträtt: Blivande makens lövbiffs-rullader
Hobby: Blogga.

Annat helt onödigt vetande om mig:
  • Jag gillar stormar, snöoväder o regn.
  • Ensamtid är något jag älskar men får allt för lite av.
  • Har växt upp på landet.
  • Tycker om att ha fina kläder men gillar ej att shoppa (?)
  • Blir oftast super-deppig på vårkanten.
  • Får en inre frid av att storhandla mat.
  • Är rädd för daggmaskar.
  • Har blivit något av en feminist på äldre dar.
  • Ser jag en förlossning på tv så gråter jag.
  • Blir smått aggressiv när folk smaskar.
  • Älskar att snooza men hatar att stressa..logiskt som tusan!
  • Badar inte i havet, tackar Hajen-filmerna för detta.
  • Flyttade hemifrån när jag var 16 år.
  • Hade hetsigt humör som ung.
  • Är rädd för att tända grillen, engångsgrillar går dock bra.
  • Har ungefär eller exakt noll karaktär när det gäller choklad.
  • Jag dricker extremt lite alkohol.
  • Men röker desto mer..
  • Blev nötallergiker när jag var 30 år (!)
  • När jag ska sova ligger jag i fosterställning med täcket upp över örat.
  • Kämpar stenhårt med att vägra vara vuxen.
  • Älskar att åka bil långt (om jag slipper att köra)
  • Älskar kaffe, hatar rödvin.
  • Har smek/öknamn på alla grannarna.
Tog bilden när jag skulle visa mitt hår men fann en mystisk inkräktare på halsen!
Givetvis ställde jag en omedelbar cancer-diagnos.

JA mamma, jag SKA ta strumaprov..


Alltså VEM har photoshopat dit alla dessa rynkor!? *sårad*

Jag o mitt lammkött..mmm <3


11 kommentarer:

Annelie sa...

Halloj vännen,vilken kul läsning...:)) Å du vart ser du rynkorna..Inte konstigt att du får många följare med din roliga och härliga blogg..:)) Ha en riktigt bra Måndag nu...KRAAAAM på re!!

Uttan sa...

Så trevligt!
Kunde inte låta bli att le åt vissa av Dina punkter som passade så bra på Mej också. Havet-Hajen Nötallergiker vid 30. Barnafödande på Tv-tårar.
Jag och Mitt lammkött ;) Och har smeknamn på alla grannar.....Coolt :)

Kram!

Caja: sa...

Tack för presentationen, den var rolig att läsa även om vi "känt" varandra ett tag nu ;-)

kram på dig/caja

Lisa sa...

Superfin och kul presentation. Mycket stämmer på en annan också. Men visst är det kul att ha namn på grannarna undrar varför man gör sååå ? Asch det livar upp lite i allafall..
Kramen på dig

Rose Cottage sa...

Hej du, känner igen mig i mycket som du skriver, fast plussa på sex år.
Underbar blogg du har.
MVH

Ulrika

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha känner igen mig i mycket, lite lika måste jag säga!

Kram Susanne

Smultron på ett strå sa...

Du är ju för rolig! Det där med grillar förstår jag inte riktigt, men daggmaskar däremot... hu! //kram maria

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Tack för en häftig presentation Git :o)

Leeeer nog en bra stund nu...

Kramar

Måddan

skifferhuset sa...

Du skriver bara så helt underbart! Nu vet vi ju allt om dig....;)! Kram Iréne

Loppan sa...

Tack för infon! Nu känns det lite tryggare att besöka din blogg nu när jag vet vem du är;) Ha det så bra! Kramar Maria

Nattmia sa...

Alltid lika kul att läsa din blogg..
Fast jag letade efter rynkor på bilderna, hittade inga ;-)

Kram Mia