onsdag 2 mars 2011

Naaaaaw

Snacksaliga 9-åringen släpade hem en STOR pinne igår o täljde till ett spjut..bara sådär.
Idag kom Blivande maken med förslaget om att han kunde hjälpa honom vira tunt rep på mitten som ett handtag.

Sånt där gör ju en bara gråtmild liksom.

9-åringen har alltid samlat på div pinnar.
När han var liten o vi var i skogen så fick alla hjälpa till att bära, han skulle ha med så många som möjligt hem..

Nu undrar man ju vad han ska med spjutet till?
Ja vad vet jag? jag e enbart hans mamma liksom! *fnys*
Här ligger 9-åringen o kikar ut över Kullabergs klippor.

Nu ska jag på bio med min brukare.

Vad gör ni ikväll?

Kraaaaaaam



7 kommentarer:

Anonym sa...

gillar din blogg tycker du är en mysig mamma ,fru .kollar varje morgon och råt mig ett gott skratt ..kram

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Tror våra söner hade trivts bra tillsammans!
Här sparas alla objekt som kan bli vapen......
Inte så man jublar direkt...

Ha en fin kväll!

Kram Annica

Cilla sa...

Kikar in för första gången på din blogg & sååå mysig..
Återkommer gärna :0)
Ha det så bra!!
Mvh Cecilia

skifferhuset sa...

Känner igen det där med att samla pinnar, mitt ena barnbarn har oxå mani på sådant! Hoppas filmen var bra!? Kram Iréne

Caja: sa...

vad jag gör??? jag sitter ju här och myser....

kram

Tulpaner & lantliv sa...

Tänk att pinnar e så sjukt kul oavsett om man e hund eller barn ??!?!

Hörde en gullig sak idag oxå, två barn typ 4-5 år hade hittat en pinne och kom på den briljanta idén att den skulle planteras !!!!??? Öhhhh ...

Jag menar pinnen var tokdöd, men deras kreativitet var det då inge fel på :)

Fram för tiden då man lekte med pinnar och kottdjur, Yeay !!

Ha det gött me erat spjut nu, vapenskåp kanske ???

Kraaaam Jessica

Fru C sa...

Då var det inte en typisk skogspinne längre ;)

Mysigt med samlare i familjen...men det kan bli lite mycket ibland också.

//Carolina