onsdag 9 mars 2011

Jag ser himlen..



I flera dagar har det varit sol o klarblå himmel, helt otroligt skönt.
Som grädde på moset ska det regna/snöa i em.
Jätteskoj ju.


Jag har köpt rosor till blivande maken, han är ju en sån underbar person vilket man måste uppmärksamma för att han inte ska tappa stinget liksom.

När jag skulle skriva ngt i kortet sa dottern bestämt:
"Du måste skriva en vacker dikt nu mamma!"

Alltså det där KAN jag bara inte, jag SUGER på dikter!
Nu i efterhand kom jag på att jag bara kunde skrivit alla mina känslor rakt av liksom:

"Kärlek, passion, trygghet, humor, vänskap, längtan, saknad, ömhet, respekt, förebild, lycka"

Det där skulle jag ju ha skrivit, jag e bara bäst på att vara efterklok.


5 kommentarer:

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Återigen KÄRLEK Git... :o)

Så härligt och att du dessutom ser HIMLEN idag är ju bara bäst

Kram & ha en finfin dag!

Måddan

Caja: sa...

Vackra ord och tankar!!! Jag startade ju min poesiblogg enbart för att ha någonstans att göra av de där orden som rinner ur fingrarna....det är ganska kul att ha dem på ett och samma ställe...

Ha en underbar dag du fina kvinna! kraam/caja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du kan ju visst dikta, vackra ord som uttrycker din kärlek...jag är övertygad om att dessa ord skulle gå rakt in i hjärtat på din blivande make. Han kanske läser dem här=)

Himlens färg är ljuvlig och solen, den värmer, snön bara krymper ihop framför ögonen...YEEEES! Vad sa du!! Regna/snöa???? Du skojar!!

Kram,
Regina

Skogslyckan sa...

Kan ju inte sägas bättre, dina ord kommer ju rakt från hjärtat.
Kram Pia

Nattmia sa...

Blivande maken läser ju här har jag förstått så han får ju till sig de vackra orden från dig till honom ändå :-)

Kram Mia