tisdag 1 mars 2011

Hur....

får man stopp på en 9-åring som har mundiarre´?
Pågen pratar oavbrutet!
Nyss lagade han kedjan på sin cykel o skulle hela tiden berätta vad han gjorde o varför, innan jag hann smita skulle han dessutom ingående förklara om bromsarna, däcken bla bla bla zzz bla zzzz bla..

När jag till sist smet ut i köket så följde han efter:

-Mamma, jag vet att du tycker jag pratar för mycket..
-Nejdå det tycker jag INTE, varför tror du det?
-Jag såg när du gjorde lite såhär med ögonen! (säger han medans han himlar med dem)


Jaha, ja så går det när man förföljer sin mamma!
*L*


Här står lille pratkvarnen "småsnackar" med blivande maken ;)




5 kommentarer:

Sussi sa...

haha jag har en likadan här hemma vi andra får inge syl i vädret.

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Oj, vad jag känner igen syndromet!
Kanske en "sjuka" som går bland landets 9-åringar!

Ha en fin kväll!
Kram Annica

skifferhuset sa...

Härligt med pratglada barn.... men ibland kanske det behövs öronproppar!! Kram Iréne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart med barn .Dom är ju bara så goa.Känner igen denna sjuka.Helst när det är bedtime ja då ska det pratas......hihih.Önskar dej en fin kväll vännen.Varm kram Rita ♥

Annelie sa...

Hahaha...Å vad jag känner igen mig,min yngsta var oxå så men det har gått över,så det finns hopp..:)men nu har jag bonusgrabben som bara snackar heeeela tiden om ingenting...Jag måste ha syndat mycke i mitt liv...Å vad duktig du är som använder löpbandet..Önskar dig en riktigt bra dag..KRAAAM på re vännen!!!