tisdag 15 mars 2011

Fler grannar..

Ni uppskattade visst våra grannar o våra små smeknamn på dem, då tar vi några fler:

*Ett äldre par som är såååå fiiiiina i kanten, de höll på att DÖ när de fick reda på att vi bott i en stor lägenhet vid haaaavet innan.
Vi kallar dem "Tatata"

*Ett medelålders par som brukar ha fest på sommaren, de kallar vi "dem med festen".

*Ett par i vår ålder som har ett barn som är cp-skadat, de kallar vi för "dom med pojken"

*"Hon den fete o han den fule"-förklaring är överflödigt.

*"Dom med hunden"

*"Flatan" Blivande maken är bergsäker på att hon är det trots att hon är gift med en man. Han tror det är en sorts täckmantel bara.

*"Han som ser så rälig ut" (rälig=äcklig) JAG är övertygad om att han är stammis på landets alla swinger-klubbar.

*"Polisen" Vissa tror att dom äger hela områden. Han är dessutom en nitisk sop-polis. Ska ge honom ett pussel på 50 000 bitar i present så han kan utföra ngt vettigare.

*"Hon som stirrar" Varför o hur länge kan man egentligen stå o stirra i en rabatt utan att klassas som lite slö?


Undrar vad VI kallas??

-Dom med alla barnen?
-Dom som inte använder sitt garage trots tillsägelse?
-Hon den snygga?
-Han med den äldre frun som kanske ev är hans mamma?
-De som inte umgås med någon?

Ja kärt barn har många namn!






13 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hahaha..du e rolig:)
Ja du det kan man undra...kanske tur att man inta vet..;)

Ha en skön kväll
Kram Susanne

Änglarna finns sa...

Ha ha...du är lika rolig nu...!
Jag kommer ursprungligen från ett litet kustsamhälle. Där har många öknamn...men det vet dom ju själva om...hihi.
Kram o ha en fortsatt bra kväll!

emilias gömmor... sa...

Ja, Git, ni tycks ha många "goa" grannar kring er!

Kram Mimmi

hemma hos lilla mej sa...

Ja du är ju bara så himla rolig.hahaha.Ni kanske skulle spela in en ny dokusåpa.......Ha det gott vännen.Varm kram Rita ♥

The House of Antoinette sa...

Ha ha - jag har sagt det förr men jag gör det igen.
- Du är bara för underbar!!!

Ha det bäst vännen, kram Anette

Caroline sa...

Usch på dig, nu har jag en bild i skallen- "rälig" swingersnubbe:(

Jag kan bidra med pusselbitar så du kan jävlas ordentligt med sop-polisen. Han kan gärna krypa runt några dagar!

Har nyligen varit på BRF:s årsmöte i min håla. Du milde himmel, om folk kunde hålla käften och lyssna. Är ju knappast ett forum för bittra typer som bara vill spy ur sig sin galla.
Jag gillar mitt hem, men är väldigt osocial och gillar inte prat om klippning av fruktträd, vilken jordsort jag har i rabatten och blickarna som min mossiga gräsmatta får.

Tack och lov att det finns fler som jag, du alltså, som har halv(hel?)sjuka tankar om mycket :-P
Oj vad mycket jag skrev, kanske dags för egen blogg. Nej fan, jag är för oteknisk.
Ha en bra onsdag! Kram

Caroline sa...

Åh, vad trög jag är! Han skulle ju vara hemma och lägga pussel. I min skalle skulle alla bitarna spridas i soprummet:) Dags att sova!

Anna sa...

Hahahah! Har nu läst igenom ALLA dina grannar, skitkul ;o)
O som du skriver, vad kallas vi tro??!
Vet att vi nån gång går under våra förnamn...för attdet en gång fanns flera med mannens förnamn!!( Bor i en by med ca 140 pers.)

Kos dæ vidare bland grannarna!

Klem Anna

Annelie sa...

Hahhahaa...Jag läre nog komma och hälsa på dig så jag får garva lite..Å dig kallar dom nog den snygga..:))Ha en riktigt bra dag nu...KRAAAAM vännen!!!

Liza sa...

Hihihi.. gud så roligt! =)
Men det är precis så det är, i grannbyn har vi "tjocka tanten o långa farbrorn"....! =)

Ha det bra!

Kram Liza

Anne sa...

ha ha ha
Du är ju skitrolig!!! Dig ska jag följa och TACK för kommentaren inne hos mig!

Uttan sa...

Oj oj ja det låter som här :) ha ha.... Men om man inte kan namnen så blir det ju så ju.

JA visst kan man inte låta bli att undra vad man kallas av grannarna.....inte tror Jag det är Uttan..utan det är nog typ...som Du skriver -Hon med den yngre Mannen.
Eller så kallas Vi nog -dom i hörnet på gatan.

Kram!

Anonym sa...

Kul, men "rälig" betyder "ful"