tisdag 8 mars 2011

AJ som f-n!

Drog ut min kindtand i Torsdags, allt var frid o fröjd..tills Fredag kväll..
DÅ började bultandet, bankandet, ilandet, shit vilken smärta!
Hela helgen har jag legat i fosterställning o knaprat piller.
Igår fick jag en akuttid hos en av de andra tandläkarna, han sa saker som:

"Oj, du är svullen"
(Ehh, tack?)
"Ditt käkben är visst blottat här"
(Snälla berätta mer!?)
"Du har en infektion"
(Nämen tror du!?)
"Du måste ha penicillin"
(racer-bajs?)
"Kom tillbaka imorgon så vi får rengör det igen"
(neeeejjj)
"Du får inte anstränga dig, bara vila"
(lovar inget..)
"Det blir 480 kr"
(Nämen, BARA?!)

480 kr för 11 minuter!!!

Idag blir det en repris så nu är jag uppe i nästan 2000 kr för en utdragen tand!
*darrar på läppen*


Blivande maken tycker det är jobbigt att se när jag lider:

(Blivande m) -Hur e det med dig älskling?
(Jag) -Hmmmpff, ont.... pep jag fram följt av en ledsen min.
(Blivande m) -Tandfen är en hora!

Hahhahahaaa!









10 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch vilket elände det blev efter den utdragna tanden. Man skulle ju kunna ha trott att det var enough med att dra ut den.

Hoppas penicillinet hjälper nu så du slipper ha inflammation och ont.

Styrkekram till dig,
Regina

Caja: sa...

Men din stackare, *kramar om* och *tröstar* så gott det går.../caja

emilias gömmor... sa...

Tycker faktiskt jätte-synd om dig! Själv har jag världens tandläkar- skräck. Kan det vara för att dom är skräcködlor??? Krya på dig!

Stor kram!/Mimmi

Min lilla vrå sa...

Stackars dig,har själv varit ute för samma sak,kan intyga att det är ett helvete, och sedan behöva betala för det också, är ju nästan ett hån.Hoppas det är bättre nu

Lena

Tulpaner & lantliv sa...

Underbart med en förstående älskling ;))

Det e ocker att gå till käftis, helt klart .... Prova att bita tandläkaren idag och säg att du fick kramp i käkarna, bit håååårt ;))

Kryapå-kram

Jessica

Njut i din trädgård sa...

Nej men aj och fy.


Jag haaatar att gå till tandläkaren så jag är en sån som skjuter på det tills det har gått åt he...ete och jag måste rotfylla och greja och plånboken töms...

Ta hand om dig och ha en fin dag!

Annelie sa...

Meeeen stackars dig och din darling har nog rätt den här ggn..:))Vila,vila,vila nuuu...Stor KRAAAAM å en pöss skickar jag!!!

Fräknis sa...

Hua,,,,den där så kallde rengöringen är inte heller att leka med. Men skulle dom kalla det för tortyr så riskerar dom väl att bli utan patienter. Men efter rengöringen/tortyren, så kan jag trösta dig att efter en till två dagar så är smärtan ett minne blott.
Kramis

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Hoppas du snart mår bättre!!!

Kram Annica

Caroline sa...

Usch vad jobbigt! Hoppas verkligen att det vänder. Tur att du har en blivande make med dråpliga kommentarer:-D Kram kram