måndag 14 februari 2011

Vi har blivit med soffa..nästan..kanske.


Igår for vi till xxxLutz i Malmö för att leta soffa.
Vi hittade en som fungerar perfekt för en stor familj, dvs vi.
Försäljaren var sådär lagom smörig o försäkrade mig om att han skulle ringa mig igår em eller allra senast idag för att komma överens om leveransdag.

Frågan är bara varför jag nu trodde att han skulle ringa?!
Men jag ringde dem nu ikväll:

-Hej, jag skulle vilja prata med ****, han skulle ringt mig igår el idag ang leveranstid på vår soffa.
-Ehh..jaha men han jobbade inte igår så det är därför han inte har ringt.
- JO det gjorde han, jag beställde ju soffan av HONOM igår.
-Jasså, jag såg honom inte..jag ska be honom ringa dig snarast!

Yeah right liksom!

Jag ska jaga rätt på den lille fjantförsäljaren..var så säker!

Det blev denna soffan.
Hela familjen får plats men schäslongen är redan paxad av tonåringen så den delen kan man fetglömma.
Jag skyndar mig att paxa andra sidan, jag behöver armstödet för datorn,PAX!
Om o när den kommer....

Godnatt alla goa.

14 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Kul med ny soffa!!!Kramiz på dej vännen!!:)

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med ny soffa.Ha det gott vännen kram Rita ♥

The House of Antoinette sa...

Mmmm...det ser inte fel ut - härligt med stor soffa så alla får plats (ehh - om den nu kommer förstås...vilken liten typ ni fick tag i...).
Vi har en förmåga att klämma ihop oss (dvs 2 vuxna och en 9-åring...) i en två sittssoffa i köket TROTS att i tv-rummet står en STOR soffa för sisodär 6 pers...näe du Git jag måste nog piffa lite i tv-rummet så vi trivs där lite mer hi hi...

Konserten var helt underbar jag tjöt som en liten gris när sonens flickvän sjöng...och du ska inte tro att jag slutade när sonen drog ett fantastiskt gitarrsolo...inte visste jag att han var så duktig..

Ha det bäst, kramar Anette

Annelie sa...

Snygg soffa,dom är ju sååå jättesköna dom där..Min darling gillar dom inte så nån sån får väl jag aldrig...hahaha..Å du det kanske var osynliga mannen du snacka med eftersom han inte var där...:)) Ha en bra dag nu...KRAAAAM på re!!!

Vardag och flärd sa...

Vilken fin soffa och färgen gillar jag! Hoppas nu att du får hem den till dig.
Kram Eva

Nattmia sa...

Åh vilken snygg soffa..
Jag vill med ha en ny soffa, vår är inte alls skön.. Men får jag bestämma här hemma så blir det utan divan, tycker den bara är ivägen när man skall sitta några stycken i soffan..

Tur man inte var försäljare i den butiken när du handlar ;-)


Kram Mia

Systrarna Hjertén sa...

Hm...skulle inte vilja var i fjantförsäljarens kläder nu...ugh!!

Snygg soffa i alla fall!! ;D

Mvh
Frida

skifferhuset sa...

Kul med ny soffa, men typiskt försäljare, hatar när de säger att de ska ringa då å då men aldrig gör det! Blir så förb..... på sådant sätt! Ha en fin dag! Kram Iréne

Annbritt Schmützer sa...

Snygg soffa..För mig är dom inte tillräckligt ergonomiska dessutom som att sitta på en stenbänk ..Men den där kanske man sjunker ner till fotknölarna i svårt att bedöma på bilden..

kram

Smultron på ett strå sa...

Jättefin soffa! Vi är också på jakt, men det blir nog en ikea-soffa med avtagbara överdrag för vår del. Vovvens fel. När det gäller försäljaren kan du väl väsa i telefonen när han väl ringer: " I will haunt you down and kick your ass" (nu har jag nog sett för mycket på film igen...//kram maria

Anna sa...

Försäljare, smiskiga sånna...bläää!
Kräv en kudde eller 5 i tillägg för dålig behandling ;o)=

KLem Anna

Änglarum sa...

Hej! villken soffa.. tänk att få sträcka ut sig i schäslongen..ha en go onsdag kväll ♥
kram Jessica

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Vad härligt med ny soffa! Så typiskt försäljare ;)) (Om man får generalisera liiiite...)

Ha det fint!

Kram Jenny

Hemma hos Märtha sa...

Hej!
Ser ut som en skön soffa att somna i på kvällarna! Jättefin!
Ha en bra kväll!
Kram
Anne-Lie