lördag 12 februari 2011

Saker jag inte förstår:

* Varför har kor alltid har mjölk?

* Varför har pensionärer körkort när vissa av dem inte ens kan varken ta sig i eller ur bilen utan hjälp?!

* Hur kommer det sig att vi alltid har äckliga o tröga grannar var vi än bor? Jag har hört talas om att vissa har trevliga grannar som de tom umgås med..?!

* Varför matchar inte mitt inre med mitt yttre? Undrar alltför ofta vad det är för kärring som stirrar på mig i skyltfönsterna.

Till sist en för mig obegriplig sak, ni får slakta mig, hata mig eller bränna mig på bål men för mig är det bara världens största frågetecken...

* Hur kan en mamma lämna sina barn eller tillåta att barnen blir misshandlade i det egna hemmet år efter år...


Kramkram


10 kommentarer:

Hanna sa...

Den där sista punkten kan man fundera mycket över. I bland också varför en förälder till varje pris får ta hand om ett barn när det uppenbart inte fungerar.
Kram
Hanna

sylvia sa...

huff ja, det siste spørsmålet der er uforståelig å tenke på,
grusomt.
ha en fin helg,
klem fra sylvia

Elle sa...

Det är mycket man inte fattar. Kanske man inte ska fatta allt. Är det det man kallar livets gåtor...?

Blir barn misshandlade finns det dock anledning att agera!

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Ida sa...

Ja, den första kan jag svara på.. ;)
Kor är som vi människor, de får en kalv, och får då mjölk i sina juver, och fortsätter ha det bra länge (tillgång = efterfrågan) Sen behöver de föda en kalv igen, för att få ny mjölk..

Resten av dina punkter är för mig en gåta.. ;)
Hoppas ni får en alldeles superbra helg, trots illbattingar och grannar..
Kram

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Kan bara instämma.....!

Kram Annica

bikim sa...

lovely!
❤.......❤ ❤ ❤ ❤
Rosa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var svåra frågor, du Git. Den första har jag nog koll på...men den sista har jag stora bekymmer med att hitta ett bra svar på. Det är obegripligt att det händer...

Kram,
Regina

Nattmia sa...

Ja alla de sakerna kan man fråga sig och allra helst den sista..

Kram Mia

Caroline sa...

Fan, jag har samma problem! Är också utsatt för en kärring som glor i skyltfönstren. Att man aldrig kan få gå på stan ifred:)

Jag har inga barn, men är fullkomligt säker på att jag skulle skydda dem med mitt liv.
Att somliga har barn är bara ett stort VARFÖR? Känner en fostermamma som berättar om vad hon sett genom åren. Önskar att varje ord var lögn, men tyvärr så är allt sant:(
Kram

Siw sa...

-tyvärr är jag också fostermamma till en antal mycket älskade och fina, normala barn! Men de barnen hade mycket frågor och undringar, många var nätterna man pratade, kramades oh försökte invagga dem i någon form av tro: i alla fall: vi kommer alltid att finnas för er:
Vi gör det också, men ´det tar så myckét sorg, energi och kärlek och något som man aldrig diskuterar: Pengar! Numera är vi ju numera pensionärer med låga pensioner, men vi vill inget hellre än att ha fin kontakt med våra barn och barnbarn. En fråga: Hur får ni era pengar att räcka till födelsedagspresenter och julklappar till 10 familjehemsbarn med familjer, 4 biologiska barn med barnfamiljer? Och hur håller ni redan på vad de har, vad de behöver, vilka storlekar m m?