måndag 7 februari 2011

O bilen går bra?

Jobbat tills kl 17, hem o möttes av yngsta sonens ytterkläder på trappen..dum som jag är så tog jag dem under armen för att blixtsnabbt släppa dem igen o krysta fram ett: Öörk!
Han hade visst badat i lerpölar efter skolan, är dock väldigt tacksam att allt gegg låg utomhus o inte i hallen.
Efter det rusade jag in o slängde allt gegg i maskinen, tvättade av hans kängor o satte dem i torken..upp igen o igång med maten, disken, hjälpte bägge sönerna med läxorna, tvätten igen, förberedde inför andra sonens utflykt imorgon, tvättade av även hans kängor, in med alla lösa ting som stod ute (ska bli storm inatt), i med yngsta sonen i badet, tvättstugan igen, dammsugade, pratade lite med dottern..
Känner ni igen er? *L*

Nu kl 20.25 landade jag i soffan, har ont i halsen o huvudet..givetvis har den lilla parasiten (yngsta sonen) smittat mig men jag har inte tid att vara sjuk denna veckan så jag tänker ignorera alla symtom helt enkelt.

Njuter av ett kexchoklad (gör inte ALLS ont att svälja för jag har INTE ont i halsen), har tänt massa ljus (är inte ALLS irriterande med de små skarpa lågorna för jag har INTE ont i huvudet)
Åhh ljuva liv..





8 kommentarer:

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vet du vad....
www.street-one.com
.....när kidsen somnat rena o fina ;)
Hoppas det känns bättre imorgon!
Kram Annica

Hanna sa...

I bland blir det bara för mycket.
Hoppas att du inte blir sjuk.
kram
hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Härliga dagar såna där! Tyvärr rätt ofta dom är såna:(
Hoppas du slipper bli dålig, håller tummarna;)

Kram susanne

Anna sa...

"That`s life - enjoy it! Läste jag en plats...INNAN jag fick barn!
Men livet är bra gott iaf, va?!

Ha en fin kväll, Klem Anna

bakom berget sa...

Bara i fall att.....Krya på Dig!
Kram Åsa.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland känns det verkligen som måndag heeela dagen och det kan kännas som ett ekorrhjul, för det blir väl samma procedur i morgon också...

Jag säger bara en sak...Echinagard...vid första symtomen...

Hoppas du mår bättre i morgon!!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Jooo, jag känner igen mig!! En kvävd suck och på något sätt ett litet leende mitt upp i skiten infinner sig! Många är de kvällar då man utmattad ramlar ihop i soffan strax efter åtta då man fått minstingen i säng för att en kvart efteråt tumla i säng för att sömntåget kommer inrullande på perrongen!
Hoppas det känns bättre idag i stormen! Natten var ganska sömnbefriad i vårt enkla bo också...

Kram/ Tekla

BBQ VILLAGE sa...

Känner igen mig totalt i din beskrivning av kvällsbestyren, vilket liv man lever egentligen. Eftersom jag inte är hemma förrän vid sju så dunsar jag inte ner i soffan/sängen förrän vid midnatt...suck.

Hoppas det går bra i stormvädret och att taket sitter kvar på huset!

Kram F