fredag 11 februari 2011

Macaroner?? (pallar inte googla..kalla mig Git Latsson)



De heter väl något liknande o jag ser dem på allas bloggar men vad är de egentligen o var finns dem??
Skandal att en kakälskare som jag har missat dessa sötsaker :)


Här kommer ett ordspråk som jag hittade på ett Juicepaket (av alla ställen..):

"Det sägs att människan är den enda varelse som kan skratta åt sig själv, och förmodligen den enda som har anledning"


Idag blir det sveriges nya nationalrätt till middag, nämligenTacos!
Gottgottigottgott.



14 kommentarer:

Elle sa...

Jag tror att du menar ett annat ord, men nu skiter vi i det för jag orkar inte heller googla.
Vi ser ju alla på bilden vad du menar. Färgglada kaloribomber! Typ.

Jag ska göra Tysklands nationalrätt - SCHNITZEL!
Fuskar dock lite och gör det med kalkonkött. Maken märker ändå ingen skillnad och det är både nyttigare och lättare att tugga.

Ha en skön fredagkväll!
Vår favoritdag ju!
Kram Elle

Vardag och flärd sa...

Dessa kakorna är säkert livsfarliga, bara en massa färgämnen ser du väl!!! (Vet att de finns att köpa nånstans - men var minns jag inte - ska köpa ett helt dussin när jag hittar dem!)
Jaha du Latsson - kan jag kalla mig Eva Latsson då?!
Ha det riktigt fint du härliga!
Kram Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har också sett dessa Macaroner på flera bloggar, har aldrig smakat dem, men visst ser de smarriga ut. Bra ordspråk, det ska sparas.

När jag tänker efter var det evigheter sen vi hade Tacos, oj vad sugen jag blev.

Ha en mysig fredag och dansa lugnt (syftar på Let's dance, om du undrar;-))

Kram,
Regina

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Ja, tacos, det är ingen sällsynt rätt här heller!
Fredag betyder pizza eller tacos...

Hoppas du får en trevlig fredagkväll!

Kram Annica

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram Hanna

promenader på landet sa...

Kikar in och önskar dig en jättehärlig helg! Stor kram från Maria

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Hehe....

Git.... JAG orkade googla...för nyfiken för att låta bli...

Här är länken latmask :o)(ett skämt men liiiite allvar såklart) ....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Makroner

Ha en fin helg!
Kram
Måddan

Anna sa...

Taco åar TOPPEn! Här blev det inget mindre än våfflor til fredags middag...I know...inte helt bra kanske MEn gott!!

Ha en finers helg, Klem Anna

Farmor Agge sa...

Taco..mmm..fast ikväll blev det hemmalagad pizza här...:)
Nu blir det soffan och ett glas rött!!! Ha en skön kväll!Kramiz på dej vännen..:)

Caja: sa...

Vilka sötingar...som små färgade bomullsbollar! Här blev det också Tacos!!

Kram/caja

Annelie sa...

Jaaa i vars man mun..:) Jag har heller inte ätit såna,tänkte baka såna förr men orka inte,verka såååå krångligt...Å jag sitter bara och fikar om jag bakar...hahhaaa...Så badringen blir ju inte mindre...Ha en härlig Lördag nu och vila mycke..KRAAAAM på re vännen../Annelie

Mandeline sa...

Hallå!

Hittade dig genom andra som varit inne på min blogg
( Viola's Vrå) Vi har ju väldigt lika humor, så jag har suttit här och skrattat, när jag läst...
Kände verkligen igen mig i mycket!
Nu skall jag fortsätta att titta in till dig också.
Hoppas att ni får en fin helg, här i Dingle strålar vårsolen för fullt och jag min galning undrar om man kan ha uteservering på lammfällar (nu) i -14 grader eftersom solen skiner??? Kram, Louise

linnea-maria sa...

Har du smakat dem än? Det har inte jag, har tänkt provbaka länge men det har liksom inte funnits tid.
Taco det är familjemys det :) ha en fin helg /Therese

Annbritt Schmützer sa...

Jag har smakat..dom kommer till våra butiker under våren*L*