tisdag 8 februari 2011

I stormens öga..

Vår prassliga pressening som skyddar utemöblerna över vintern gillar stormen, den flyger lite o prasslar jättehögt.
Hoppas bara inte grannarna som har sitt sovrum 3 meter därifrån stör den alltförmycket.

(Skit nu i min fula handstil o koncentrera er på budskapet! Pilen visar vart vi befinner oss i detta kritiska skede.)
Kan meddela att vi lever än sålänge.
Såhär mycket har det inte stormat på länge, det smäller, knakar, bankar, tjuter, visslar o viner överallt!!
Min fasa är att ngt flyger in genom ngn fönsterruta.
Såhär sa jag till blivande maken nyss:

Jag: Du får nog ha morgonrocken framme ifall du behöver rusa upp o fixa ngt inatt.
Han: ------------zzz..

Toppen, verkligen.

9 kommentarer:

Annelie sa...

Hahaha..sååå typiskt karlar...Både mysigt och lite skrämmande när det stormar så..:))Ha nu en bra dag och var rädd om dig...KRAMIZ/Annelie

Anna sa...

Här stormade det i helgen, nu SNØ!

Klem Anna

Fräknis sa...

Hoppas att ni inte blåste bort under natten. Vi fick en decimeter snö en bit upp i landet. Även om jag längtar till våren så är det faktiskt fint när det är vitt vitt vitt överallt och träden är alldeles snöfyllda. Måste ut och fylla på frön till små fåglarna tror jag.
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hoppas du fick sova inatt, att ni är välbehållna och med ström. Jag gillar inte när det blåser. Så fort det blåser över 5sm ser jag bilder framför mig som man ser i samband med orkaner och tyfoner. Det stödjande svaret du fick från maken känner jag igen. När vi var ut på kryssning blåste det 20sm och jag låg vaken hela natten. När jag frågade maken om han kände att det gungade väldigt, svarade han: zzzz.

Kram,
Regina

Hanna sa...

Här blåste en del i natt, men nu är det över,
Kram
Hanna

Elle sa...

Vi hade stormen häromdagen (och jag hade vänligheten att skicka den vidare! *blink*) och överlevde!
Nu har vi sol och vårväder, så jag skickar väl upp lite av det också...som ursäkt liksom!
Ha en skön dag!
Kram Elle

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Ja, här har det också stormat på bra!
Hoppas ni kom undan med alla saker intakta!

Ha en fin o stormfri dag!

Kram Annica♥

Tulpaner & lantliv sa...

höhö .... han tyckte förmodligen det var sövande med alla ljud och du inte riktigt lika mycke ;))

Stormen har vi sluppit men, 1 dm nysnö bjöds det på från vår herre !!
Man tackar :)snön kommer förmodligen å ligga till 3 juli, typ !!

Kram vännen å ha det fint idag/Jessica

skifferhuset sa...

I stormens öga, med andra ord! Hoppas mannen slapp upp och fixa något under natten och att allt klarade sig! Kram Iréne