onsdag 2 februari 2011

Envägskommunikation äger!

När jag sitter i bilen så pratar jag ofta/alltid med mig själv.
Folk som ser mig sitta o prata tror troligtvis att jag har en handsfree-lur men så är inte fallet.

Närmar mig bilen, låser upp, öppnar ena sidodörren o öser av mig den as-tunga väskan med dator, böcker o annat kraffs-redan HÄR börjar snacket!

-Åhh shit min axel, den väger minst ett ton den j-vla väskan!

Inne i bilen:

"Brr så kallt, rumpevärme? Jatack!
Så skönt det ska bli att komma hem, jag blir så trött på den där ******, fattar inte hennes problem liksom?!
Ähh skit i det nu, nu ska vi (VI?) hem o göra kaffe, snacka lite med kidsen o bara ta det lugnt..men shit, vad ska vi ha till middag ikväll.. osv osv."

Jo jag kan vara tyst oxå men oftast inte i bilen efter jobb :)

Här står våra vitaminer o skräpar.
De står där o hånler lite åt mig, de ger mig ångest för vi glömmer ta dem o eftersom de var så dyra så vill jag inte kasta dem heller..
Moment 22.

Jobb till barnen:
Den som påminner om vitaminerna till middagen får 5 kr.

10 kommentarer:

Annelie sa...

Moooorning vännen,ja dom bästa svaren får man ju av sig själv..:)) Jag brukar snacka med vovvarna och då får man ju oxå bra svar...hahah..Ha en bra dag nu och ta de lugnt...Stoooor kram på re../Annelie

tinefiskrivnaord sa...

Oj, det där känner jag igen mig i!!
Speciellt om jag är lite irriterad, då haglar kommentarerna omkring mig. =o)
Bra idé med "tävlingen" oxå!
=o)

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Härligt att det är fler som är måttligt "normala"! ;)
Själv är jag som den där finska mamman i julkalendern.
Hon räknade visserligen på finska, jag går mest runt o mumlar en massa dynga....

Hoppas du får en bra torsdag!
Kram Annica

Anonym sa...

Kul att vi är fler som pratar vettigheter!
Men du, oroa dig inte för vitaminer. Min dotter är hemma otroligt sjuk sedan nästan fyra månader. Troligen är hon förgiftad av kosttillskott (som hon såklart slutat med). Önskar ingen detta!

Kram/ Tekla

Caja: sa...

Hahahaha du är för rolig du..jag kan nästa se det framför mig ;-)

Minns när jag för första gången såg en kille promenerandes...prata i headset, det var alldeles nytt då....

jag tyckte han var lite tokig...till jag km på...

Jobbet till barnen var väl bra!

Ta nu din dagliga pilla, kram/caja

BBQ VILLAGE sa...

Ha ha, jag känner igen mig, pratar också för/med mig själv hela tiden. Det kan till och med gå lite i överstyr ibland så det fortsätter hemma och då kan jag höra nån fråga - Vem pratar du med?
Ja ja, man känner si aldrig ensam i alla fall.

Kram F

Susann sa...

Här är en till som kör med "din" metod. Den är så himla bra, eftersom ingen tycker en massa.
// Ha det gott

Änglarna finns sa...

Känner igen mej, vad det gäller att prata för sig själv! Skönt att det finns flera, som gör det, hi hi.
Kram Annika

Caroline sa...

Rumpevärme med skånsk dialekt, haha!!! Skulle vara nice att höra. Lite avis kanske, funkar inte i min bil, åker runt kall om röva:)

Liza sa...

Hahaha....! =)

Jag pratar med katten/hunden...!

Trevlig helg!

Mvh Liza