söndag 20 februari 2011

Blivande makens ryck!

Vi har gått i en ständig dimma härinne pga de smutsiga fönsterna.
Idag flög blivande maken upp, mumlade ngt för sig själv o började rota bland städgrejorna..jag stod mest o glodde för vem vill störa när snillen spekulerar liksom.

Inom loppet av några timmar så hade han putsat samtliga fönster (ut o invändigt), städat av trädäcket, satt fram utemöblerna samt beordrat barnen att ta fram sina cyklar så att han kunde serva dem.
Han är så effektiv den där människan o det blev såååå himla fint överallt :)

Givetvis undrar ni vad JAG gjorde under tiden?!
 Tja..jag pillade lite med blommorna, fixade mellis, tvättade o skrek lite glada hejjarramsor åt blivande maken.

Ikväll har vi haft plockmat till middag:
 Kokta majskolvar, melon, avocado, varma mackor, babybelle-ostar, paprika o kiwi.
Lät skitkonstigt nu när jag skrev det..men med dessa kräsna barn så är det perfekt med lite gott o blandat.

Nu e det kaffe o godisdags :)

Vad har ni gjort i helgen?

Kraaaaaaaaaaam


11 kommentarer:

Spets och påsar sa...

Ibland har vi också plockmat. Det är verkligen bra till kräsna barn. Finns alltid något för alla :)
Härlig man du har! Kram Marianne

Hanna sa...

Så mycket ni har fått gjort.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Det låter som en kanonhelg! Det har vi också haft, med rensade garderober som resultat. Men putsade fönster hade inte heller varit helt fel känner jag nu ;))

Ha det så fint!

Kram Jenny

emilias gömmor... sa...

Du får gärna skicka hit blivande maken till att putsa mina fönster också! Vi var på fest igår, så man har varit rätt så mör. Tur att man inte festar så ofta.

Kram Mimmi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow vilken blivande make, han måste väl iaf bestå proven? Kan han inte få bli make snart?;-)

Plockmat är gott, men jag har nog inte provad de saker du beskriver...alltså tillsammans...men jag gillar allt!!!

Vi har också fixat en del, målat, städat (inte putsat fönster), bytit klädsel på de två 3-sits sofforna, plockat om och plockat om...ja du förstår...sen har jag gjort semlor.

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Nyanser av vitt sa...

Bra med plock så det finns något till alla.Nu ska jag in och anmäla mig till din utlottning
Kram Agneta

Nattmia sa...

Du höll ju i kameran, det är ju jobb nog ;-)

Kram Mia

Caroline sa...

Men vilken karl! Verkar helt unik. Har han någon (singel) bror? :-D

Caja: sa...

Kan man få låna????? Det kunde man...ååååhhhhh vad gulligt av dig Git, jag skickar ett mail med adressen hit!! På tisdag säger du...då är jag inte hemma, han kan komma på onsdag...inte det...en annan dag då...

;-P/caja

Annelie sa...

Moorning vännen,men guuud vilken tur du har då,jag hatar att putsa fönster men läre väl förr lr senare..:)) Kan du skicka hit han en sväng,jag har inte så många fönster..Å va mumsigt mellis du gjorde då alltid godast med lite av varje..Ha en riktigt bra dag nu..KRAAAAM på re!!!

Fräknis sa...

jag blev i alla fall hungrig....
Ha en skön kväll!