söndag 23 januari 2011

WTF!

För några månader sedan gnällde jag om min plötsliga migrän.
Jag hade aldrig haft det innan o fattade liksom inte att man kunde få så ont i huvudet så att man blev helt däckad.
Tänk att man bara på en kvart kan gå från normal till kallsvettig, yr, illamående, ömtålig för allt ljud/ljus/rörelse, ha enorm smärta i hela skallen o i princip bara vilja dö där o då. 
Jag misstänkte att jag behövde nya glasögon o det hjälpte!
Men idag fick jag en känning igen o kastade i mig mina migräntabletter som hävde anfallet.
MEN vad f-n är det NU då!?
Ibland blir jag bara såååååå jävla trött på min kropp o krämpor!
Det värsta är ändå min ledvärk..denna molande (ibland huggande) värk i fötter, knä, höfter o speciellt händerna.
 Varför svullnar händerna o fötterna upp egentligen?? Vissa dagar kan jag inte ens få på mina stövlar medans nästa dag är de för stora..*Grrr*

Tur att blivande maken hjälper mig med att öppna burkar o liknande men det är så pinsamt när jag ibland knappt kan ta mig ur bilen för det finns liksom ingen kraft i höfter o knä.. *skäms*

(Dotterns rum)

Shit vilket upplyftande, positivt o inspirerande inlägg Git!
Ja jo, jag e ganska nöjd tack! *L*

Kramkram!

13 kommentarer:

Elle sa...

Fler som börjar lida av ålderskrämpor...*ler*
Jag har sedan länge daglig huvudvärk, nackvärk, ansiktsvärk...osv...
Misstänker spänningar i axlarna/nacken (massage??) och även behov av glasögon?
Imorgon ska jag till läkaren för en första kontroll. Hoppas han hittar en lösning. Börjar tröttna på att ständigt må skit.

Lite av värken kan bero på kylan tror jag.
Svullna ben? Har ni eventuellt golvvärme?

Git, vi börjar helt enkelt bli gamla...*suck*

Kom till mig, idag kör jag blogg-spa för trötta kroppar!
Stora kramen!

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Skickar en stor kram till dig!

Jenny

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Stackare, migrän o ledvärk är inget roligt alls!
Hoppas du snart mår bättre igen!
Kram!

Hanna sa...

usch för migrän och ledvärk.
Fint rum dottern har.
kram
Hanna

Hem ljuva hem sa...

Krämpor får man acceptera, jag lider av kronisk sresssyndrom och orkar inte så mycket om dagarna. Migrän kommer och går men jag försöker ta vara på de bra dagarna i livet och de mindre bra får jag genomlida. Såg i ditt tidigare inlägg om varför du inte är rik? det är inte pengar och dyra saker som gör oss rika det är upplevelser, familjen och nära och kära som berikar livet :-)
Hörde idag en inredningsguru som var på Formexmässan, han sa:- att det ute med att skryta om dyra märkesprylar och att det är egen stil som gäller. Det köpte jag direkt för har aldrig brytt mig om märkesvaror utan köper det jag gillar och gärna billigt då får man mer för slantarna..Jag äger inte heller något med Odd Molly för det är alldeles på tok för dyrt. Det är ju bara kläder.
Oj det blev en lång kommentar..krya på dig och ta vara på de bra dagarna..
Kram Anneli

Caja sa...

*kramar om* en skör Git ikväll....

ta hand om dig/c

Vita Falkens Lantliv sa...

Fy fan för migrän:( Känner igen mig i att det kommer krämpor mer och mer:( Inte kan det väl vara åldern, jag vill/är ju inte äldre än 25!!!!

Kram Susanne

catthie sa...

hej vännen
attans inte alls roligt med värk, och tidigare inlägg om tråkig trivsel på jobbet lät inte heller så energi rikgt, har själv bytt arb.lag vilket för mig blev ett lyft...så jag hoppas att även du ska få denna positiva energi som jag fått...önskar dig allt gott vännen kramar i massor
Catthie

bakom berget sa...

Usch va jobbigt! Men hoppas din nya vecka blir bra!
Kram Åsa.

Farmor Agge sa...

Trist med alla krämpor..:(
Ha en skön vecka..Kramiz på dej vännen..:)

Strandkullen sa...

Lider själv av migrän och vet vilket helvete det är. sänder styrkekramar till dig/semlan

Liza sa...

Känner igen mig i lite av det du skriver..
Jag gnällde på min värk på vårdcentralen men eftersom jag aldrig svullnar tog dom mig inte på allvar, sökte själv till Reumatologen o fick en diagnos så nu vet jag varför jag har ont...
Men visst känner man sig ändå dum..

Ha en fin dag!

Mvh Liza

Caroline sa...

Tror att det kan vara stressrelaterat både migränen och ledvärken. Risk att det kan bli kroniskt om du inte kommer till rätta med ditt inre mående. Trist jobb kan ställa till med mycket skit. Tänk på att fibromyalgi ofta startar vid vår ålder. Var rädd om dig(lättare sagt än gjort;)! Kram