fredag 21 januari 2011

Vilken dag är veckans bästa??

Jo FREDAG!
På morgonen har jag ca 15 min ensamtid härhemma efter att alla gått tills skola/jobb.
Dessa minuterna är himla sköna för det är helt tyst, nästan förvirrande tyst..
Häromdagen när jag kom hem så var huset tomt, då ringde blivande maken:

-Hej, vad gör du?
-Jag kom precis hem..
-Aha, jag är oxå hemma om en kvart men du..
-Du, vi kan väl prata när du kommer, jag måste passa på att njuta av tystnaden nu innan alla dräller in!

Som ni kanske förstår så har jag typ noll ensamtid, det kan ibland vara frustrerande för en person som gillar att vara ensam.


Nu väntar duschen o sen jobb...

Vad gör ni idag?

Ha en fin dag, hörs ikväll!

Kramkram

18 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Visst behöver man de där små stunderna för sig själv! Hoppas du får en bra dag på jobbet och trevlig helg på dig!
Kram Pia

Annelie sa...

Moorning vännen,förstår att fredag är din bästa dag..:)) För mig är det Måndagar,jag älskar tystnaden och bara njuter av att vara ensam..Ha en riktigt skön dag/kväll nu när du kommer hem...Stooor tyst kram från mig/Annelie

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Förstår precis vad du menar, man behöver en stund för sig själv ibland. Alldeles nödvändigt!

Fredagen är absolut veckans bästa dag!

Ha en fin helg.

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Alla behöver vi lite egen tid.Bara så skönt.....Önskar dej en mysig fredag vännen.Varm kram Rita ♥

Caja sa...

Jag säger också fredag, absolut. Idag är det förfest inne hos mig ju...först sjunger vi upp under dagen men ikväll blir det drag...förutom det ska jag hinna med att ha fredagsmys med familjen. Härliga fredag ;-)

Kraaam/caja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tänk jag trodde du skulle säga att det är måndag som är bästa dagen. Då helgen är över och man får börja jobba igen...nä jag bara skojar;-) Jag tycker också att fredagen är bäst, den kvällen kopplar jag av. Har jobbat så mycket sista tiden, även helger och därför har fredagkvällen blivit helig. Allra bäst är om man har ett arbete som man älskar, så att man längtar efter arbetsdagarna.

Önskar dig massor av fredagsmyyyys!
Kram,
Regina

BBQ VILLAGE sa...

Hej, ikväll blir det middag hos svärmor & svärfar (skönt att slippa laga mat).
Håller helt med dig ang tysta lugna minuter hemma, skrev om samma sak på min blogg igår, man behöver få vara lite ensam hemma ibland.

Kram F

Elle sa...

Jag gillar fredagar jag med, när ungarna är hämtade är det HELG!
Idag skiner dessutom solen lite och jag hoppas kunna ta en liten promenad för att få igång blodtrycket som ligger i källaren.
Kanske tar jag med mig min nya kärlek på en runda i skogen...

Egentid är superviktigt. "Normalt" har jag egentid under förmiddagarna. Men sedan maken är sjukskriven känner jag mig bara frustrerad för att jag nästan aldrig är ensam hemma.

Ha en skön fredag!
Kram Elle

Anonym sa...

Ibland "bokar" jag tid med mig själv och meddelar familjen att då är jag inte "hemma" Fredag eller inte, man måste få tid att odla sig själv.
Tack för alla dina underbara tankar!/ Eva

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Håller med dig!
Det är så skönt med en stund för sig själv, även om den blir kort!
Ha en fin fredag!
Kram!

Spets och påsar sa...

Jag "tar" mig lite egentid då och då. Passar på när sambon är på jobb och barnen i skolan. Jag jobbar så oregelbundet så jag kan göra så :)
Ikväll ska bonussonen på disco och vi andra har lite hemma-fredags-mys! Kram Marianne

Caja sa...

Nu är det freeedag och "förfest" inne hos mig, välkommen/caja

Cajsas Faster sa...

Egentid=guld!!
Det bara måste man ha! Mannen har varit sjuk och hemma länge ett tag och jag håller på att bli galen!

Trevlig kväll!

Hanna sa...

visst behöver man lite lugnt och tyst ibland.

ha en fin fredagskväll.
kram
hanna

Vardag och flärd sa...

Ensamtid är superviktigt, se till att du får lite varje dag! Säger jag som bara hade ensamtid när jag sov när barnen var små - och nåde den man som kallade på uppmärksamhet då! Nu när jag får tid för mig själv är det en riktig energikick. Så se till att få dina stunder även om de är korta - familjen KAN vänta en stund.
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Caja sa...

Förra fredagen saknade vi Elle...nu är du saknad. Hoppas du har en bra fredag Git
Kram/caja

Black Iris sa...

Ensamtid är det bästa jag vet. Med tonårsbarnbarnen i huset blir det inte så mycket av den varan för mig heller men, men den dagen kommer väl när man saknar dem.

Kram på dig
Maidi

Systrarna Hjertén sa...

Jag är sällan helt ensam, men tycker att det är supergôtt att vara själv ibland...i alla fall korta stunder!!

Mvh
Frida