tisdag 4 januari 2011

Vi gratulerar...


blivande maken som fyller 33 år idag!
Grattis love!
Han önskade sig strumpor o boxer, det fick han med råge o blev jätteglad! (?)
Förutom det fick han ett par egna hörlurar som han använder när han spelar gitarr..kanske får jag tillbaka mina nu? :)
Ikväll blir det middag hos min mamma-blivande maken önskade sig detta av henne..gulaschmiddag..mmmmmm


Ni vet den där stora saken som jag släpade på i köpcentrat häromdagen? Jo det var en av dessa backar!
Jag fick den lilla backen av min mamma på nyår o eftersom jag blev kär i den ville jag ha en till. Meningen var att jag skulle ha 2 likadana men jag misstog mig på storleken o råkade köpa en som var större.
Vet inte riktigt om det stör mig eller ej..
Dom e dock verkligen skitsnygga!!


Nu ska jag försöka få in pojkarna i duschen, såhär brukar det låta:

-Kom nu L, dags att duscha innan du klär på dig..
-Meeen näääee, MÅSTE jag!?
-Ja det måste du, det e viktigt att hålla sig ren, måste vi gå igenom detta varje gång!?
-Meeen..åhh...jaja, jag kommer snaaart..
-Nu tack!

En halvtimme senare....

-Nu får du bli klar därinne, din bror ska oxå hinna duscha..
-Meeen mammaaaaaaa det e ju så skönt, bara en liiiiten stund till!
-(mumlar) lönt att bråka varje gång när de vet egentligen gillar det..
-Va sa du mamma?!
-Inget hjärtat, inget alls!

Schizofrena varelser de där små..*L*

Ha en fin dag alla ni fina.

Kram

17 kommentarer:

Hanna sa...

Fina bilder.
Ja vi är foster familj. Har tidigare haft tonåringar hos oss, men fick i våras frågan om vi kunde tänka oss att ta emot en fyraåring och givetvis kunde vi det. Hur länge det blir och hur framtiden ser ut har vi ingen aning om, men han bor här så länge han behöver.
Kram
Hanna

vitadrömmarobusigabarn sa...

hej vilka underbara backar tycker det kan vara fint med olika storlekar ha en fin dag kram Tina

Lilla Provence sa...

Hej gumman, helt underbara backar!!!!
Ja du, ska försöka skynda med min butik:):) men som du såg på bilderna är d lite kaos där:) hi hi
SEn måste jag få in lite nya varor oxå o det kommer ju inte först i jan/feb,,,,men det går ju fort:)

Jag hoppas verkligen att du kommer Live:):) ska bli så kul o ses:)

ha d bäst
Sari

Hanna sa...

Hej!
Du får gärna maila mig, mail adressen finns på min blog om du har några frågor.
Vi jobbar både jag och maken, jag är lärare och jobbar 80%. Maken jobbar 100%, men är förtillfället hemma lite med lill killen så just nu jobbar han 60%.
ja vi har gjort utredningar i två olika kommuner.
Lillkillen är på dagis alla dagar i veckan även när vi är hemma i det här fallet är det viktigt att kunna träna på att vara i grupp. Alla uppdrag ser rå olika ut och det förväntas olika saker. man behöver ha ett arbete där man lätt kan ta tjänstledigt, det har inte jag så därför är maken hemma mer än jag.
Det är mycket träffar och umgänge med socialen släkt och vänner. Det upptar mycket av vår tid, men passar oss ganska bra. Även om man ibland blir tokig över att ens hem nästan blir som en mindre arbetsplats.
Hoppas att jag kunnat hjälpa dig något på traven.
Kram
Hanna

Elle sa...

Först och främst ett stort grattis till blivande maken!

Snygga backar, gör inget att de är olika stora. Man säger ju att storleken inte spelar någon roll...

Ha en skön dag och fira ordentligt!
Kram Elle

promenader på landet sa...

Så vackra bilder!
Vi har samma bestyr med våra barn när de ska duscha! Må så gott och mysigt med middag hos din mamma! Kram Maria

Farmor Agge sa...

Vilka fina backar...:)
Grattis till mannen på hans dag!
Skönt och få gå bort på middag. Ha en skön kväll!!!Kramiz på dej vännen...:)

Sjabbig men chic sa...

Ja, de är verkligen skitsnygga! Svårt med barn det där:) Först vill de inte och sen vill de.. Lääänge!
Grattis till blivande maken!

Kramis Lisa

skifferhuset sa...

Fina bilder du har visat! Det där med att duscha är nog något som är samma hos alla småbarnsfamiljer! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Nattmia sa...

Hurra för din blivande make..

Jäkla vilka snygga backar.. Vill ha varning på dem, tycker det blev bra med olika storlek..

Tack för fina kommentaren i min blogg..

Säger som du, gillar din blogg med just för att du skriver om allt och dessutom på ett humoristiskt sätt.. Me like..

Kram Mia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Haha ja det där med duschen, min son är hopplös. Sa precis innan jag satte mig här att D du måste gå in i duschen, du luktar skit liksom. Han svarade, mmm, men inte nu, i morgon gör jag det:S

Skit snygga backar, var har du köpt dom? Gör inget att dom är olika storlekar!

Kul att du ville vara med i utlottningen:)

Kram Susanne

P.S Gratta mannen din;)

VACKRA hem och interiör sa...

Hej Git,
ska försöka fotografera Branting-kläderna nu i helgen och lägga ut dem på bloggen... Snygga träboxar... Kika gärna in i början av veckan...
Kram
Pia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till blivande maken!! Gott med gulash, det är inte varje gång man firar som man får sin älsklingsrätt.

Snygga backar, kanske smart att ha olika storlek på dem, beroende på vad du ska ha i.

Ha det så bra!
Kram,
Regina

Caja sa...

Jag tyckte om att det var olika storlekar på dina backar!

Vad bra med hörlurar...på med dina och kom in till mig och sjung vet jag...

ja när ni festat färdigt för kvällen då...

Gratta blivande älsko/caja

Caroline L sa...

Snyggt med två storlekar! Jasså du, blivande maken är lammkött:D
Hoppas han är mätt och glad.
Go natt, go natt:)

The House of Antoinette sa...

Hi hi, min kära sambo fyller också år idag - så lite gott har man fått i sig här...
Vilka super snygga lådor!!!

Kram Anette

hemma hos lilla mej sa...

Wow vilka läckra backar gillade att dom var olika stora.Hälsa blivande maken och gratta i efterskott.Skönt att få gå bort på middag.Ha en fin onsdag goa vännen.Varm kram Rita ♥